کد خبر : 44529
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸
-

سخنگوی وزارت بهداشت:

کرونا آخرین بحران نخواهد بود/ باید از این ویروس درس بگیریم

کرونا آخرین بحران نخواهد بود/ باید از این ویروس درس بگیریم
سخنگوی وزارت بهداشت به نقش روابط عمومی ها در اعتماد سازی میان مردم اشاره کرد و گفت: کرونا جایگاه روابط عمومی را در دنیا به همه نشان داد.

به گزارش سورپرس؛ سیما سادات لاری، صبح چهارشنبه در شانزدهمین دوره سمپوزیم بین المللی روابط عمومی ایران، اظهار داشت: کرونا جایگاه روابط عمومی را در دنیا به همه نشان داد.

وی افزود: مردم هنگامی که موضوعی را با حواس پنج گانه خود لمس نکنند، اقناع سازی مشکل ساز می‌شود و به همین دلیل ارتباطات مقوله پیچیده‌ای است که پیچیدگی ویروس کرونا نیز آن را پیچیده‌تر کرده است.

لاری گفت: شایعات زمانی شکل می‌گیرد که اطلاعات علمی و نادرستی به جامعه تزریق شود و در این میان نقش روابط عمومی‌ها مؤثر است که مطالب را با دقت و صراحت در جامعه عنوان کنند به طوری که موجب تزریق اعتماد سازی درست در عروق جامعه شود و این کار باید به درستی و هوشمندی صورت گیرد.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها، رسالت بزرگی در این زمینه دارند و چیزی یک شبه درست نمی‌شود و باید در این رابطه و در جهت اعتمادسازی مردم اقدامات ویژه ای صورت گیرد.

وی بیان کرد: بحران کرونا آخرین بحران نخواهد بود و باید از آن درس بگیریم. چرا که اعتماد بین مردم و حکومت مهم است و اعتماد مخاطب را باید از قبل داشته باشیم تا بتوانیم از آن در بحران‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: وزارت بهداشت علاوه بر نقش پیشگیری در خصوص اطلاع رسانی گسترده، اقدامات خوبی با رسانه‌ها داشته است. جهان امروز با گذشته متفاوت است و باید طرحی نو درانداخت.

لاری خاطرنشان کرد: امیدواریم این سمپوزیوم نتیجه خوبی داشته باشد تا بتوانیم طرحی نو برای اقناع مردم راه اندازی کنیم و با تغییر نگرش بتوانیم در رفتار مردم نیز تغییر ایجاد کنیم.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: زمانی روابط عمومی می‌تواند بگوید کار خود را به خوبی انجام داده که اعتماد سازی و تغییر باور و تغییر رفتارعموم را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.