کد خبر : 93991
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
-

ضمن انتقاد از آمریکا؛

کره‌شمالی در المپیک زمستانی پکن شرکت نمی‌کند

کره‌شمالی در المپیک زمستانی پکن شرکت نمی‌کند
کره شمالی در نامه‌ای به چین، "نیروهای متخاصم" و همه‌گیری کرونا را دلیل شرکت نکردن پیونگ‌یانگ در المپیک زمستانی پکن دانسته و آمریکا را به تلاش برای جلوگیری از موفقیت این رقابت‌ها متهم کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از خبرگزاری رویترز، هنوز مشخص نیست که آیا نامه وزارت ورزش و کمیته المپیک کره شمالی، تنها به ورزشکاران این کشور اشاره دارد یا خیر.

پس از آنکه کره شمالی در سال گذشته تیمی به المپیک توکیو ارسال نکرد و کرونا را دلیل آن دانست، کمیته بین‌المللی المپیک عضویت این کشور را تا پایان سال ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآورد و در نتیجه، ورزشکاران این کشور حق حضور در این رقابت را ندارند.

در چکیده‌ای از این نامه که توسط یکی از خبرگزاری‌های دولتی پیونگ‌یانگ منتشر شده، اشاره‌ای به یک هیئت دیپلماتیک نشده است.

این کشور از آغاز همه‌گیری کرونا قوانین سفت و سختی را در مرزهای خود به اجرا در آورده و حتی از ورود دیپلمات‌های خودی نیز جلوگیری می‌کند و تمامی تبادلات تجاری‌اش را متوقف کرده است.

این نامه بدون اشاره به جزئیات، برخی اقدامات آمریکا را که در ماه دسامبر سال گذشته و به اتهام سابقه حقوق بشر چین، این رقابت‌ها را تحریم دیپلماتیک کرد، مورد انتقاد قرار داد؛ با این حال، واشنگتن اجازه شرکت کردن ورزشکارانش در این رقابت‌ها را می‌دهد.

کره‌شمالی در المپیک زمستانی پکن شرکت نمی‌کند

 

چندین کشور دیگر از جمله انگلیس، استرالیا و کانادا نیز به شکل مشابه، المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن را تحریم دیپلماتیک کردند.

در نامه کره‌ شمالی آمده است: آمریکا و نیروهای دست‌نشانده‌اش در تحرکات خود علیه چین با هدف جلوگیری از افتتاح موفقیت‌آمیز المپیک، بیش از هر زمان دیگری مخفیانه عمل می‌کنند. این توهین به روح منشور بین‌المللی المپیک و اقدامی اساسی برای بدنام کردن چین در صحنه بین‌المللی است.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.