کد خبر : 717
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
-

نگاهی کوتاه به فیلم‌هایی که سودای سیمرغ دارند

کدام فیلم‌ها به جشنواره‌ی فیلم فجر امسال خواهند رسید؟

کدام فیلم‌ها به جشنواره‌ی فیلم فجر امسال خواهند رسید؟
امسال نیز مانند سالیان قبل تنور  رقابت برای رسیدن به سیمرغ داغ خواهد بود.

گروه فرهنگی سورپرس– علی عبدالصمدی؛ امسال نیز مانند سالیان قبل تنور  رقابت برای رسیدن به سیمرغ جشنواره ی فیلم فجر داغ خواهد بود. برخی ازفیلمهایی که به سودای دستیابی سیمرغ آماده شده و یا در حال آماده شدن هستند به شرح ذیل است:

۱٫خروج: اثری تازه از ابراهیم حاتمی کیاست. بنا بر شنیده “خروج” نخستین تجربه ی همکاری ابراهیم حاتمی کیا با فرامرز قریبیان است. جهانگیر الماسی، جهانبخش سلطانی، محمد فیلی، پانته آ پناهی ها، و آتش تقی پور از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی خواهند بود.

۲٫ روز بلوا: فیلمی به تهیه کنندگی سازمان فرهنگی رسانه ای اوج و کارگردانی بهروز شعیبی. تا کنون نیمی از فیلم جلوی دوربین رفته است. داریوش ارجمند، بابک حمیدیان و لیلا زارع ازبازیگران این فیلم سینمایی هستند.

۳٫ عنکبوت: ساخته‌ی ابراهیم ایرج زاد و با بازی محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، سید فرید سجادی حسینی و حمیدرضا هدایتی از بازیگران این فیلم سینمایی هستند که پشت درهای جشنواره ثانیه ها را برای اکران می شمارند.

۴٫ عامه پسند: کارگردان این فیلم سهیل بیرقی است. تاکنونفقط فیلمعرق سرد را از این کارگردان جوان دیده ایم.

۵٫ سه کام حبس: فیلمی با کارگردانی سامان سالور وتهیه کنندگی ساسان سالور. در این فیلم نیز محسن تنابنده و پریناز ایزدیار همبازی هستند.

۶٫مردن در آب مطهر: جمشید و نوید محمودی برادرانی هستند که در سالهای اخیر هم در امر فیلممسازی سینمایی و هم در امر سریالسازی تلویزیونی بسیار فعال دیده شده اند. جالب است بدانید که برادران محمودی هر دو متولد افغانستان هستند و در ایران سکونت دارند و به امر فیلمسازی مشغولند. علی شادمان، ندا جبراییلی، سوگل خلیق و خیام وقار از بازیگرانی هستند که جلوی دوربین برادران محمودی رفته اند.

۷٫ قاتل وحشی: حمید نعمت الله نامی آشنا در سینمای امروز کشور ماست. بوتیک،مار و پله، سریال وضعیت سفید تله فیلم بیا از گذشته حرف بزنیم و غیره از آثاری هستند که حمید نعمت الله کرسی نشین کارگردانیش بوده است. حال در قاتل وحشی امین حیایی، لیلا حاتمی، ستاره اسکندری، سام نوری و شهرام حقیقت دوست از ستارگانی هستند که جلوی دوربین حمید نعمت الله رفته اند و منتظر اکران درجشنواره ی فیلم فجر سی و هشتم هستند.

۸٫ لامینور: اثری جدید از داریوش مهرویی کارگردانی که به قولی با فیلم گاو موج نوی سینمای ایران را طرح ریزی کرد. جالب است بدانید پس از سالها در لامینور استاد علی نصیریان مجددا با مهرجویی همکاری داشته است. علی مصفا، سیامک انصاری، مهرداد صدیقیان، عزت الله رمضانی فر در این فیلم حضور دارند. جالب است بدانید کاوه آفاق خواننده ای با صدای متفاوت نیز در این فیلم در قامت یک بازیگر ظاهر شده است.

۹٫ روز صفر: این فیلم به نویسندگی بهرام توکلی و سعید ملکان و نخستین تجربه ی بلند سعید ملکان است. امیر جدیدی و ساعد سهیلی از بازیگران این فیلم هستند.

۱۰٫ درخت گردو: فیلمی جدید از محمد حسین مهدویان با بازی مهران مدیری، مینا ساداتی، پیمان معادی وغیره است. تاکنون ماجرای نیمروز، ماجرای نیمروز ۲ رد خون، ترور سرچشمه  و ایستاده در غبار را مهدویان دیده ایم.

۱۱٫ مجبوریم: اثری تازه از کارگردان جنجالی این روزهای سینما، رضا درمیشیان. فاطمه معتمد آریا، نگار واهریان، پارسا پیروزفر، رامونا شاه ، پریوش نظریه، مریم بوبانی و همایون ارشادی در این اثر همبازی هستند. جالب است بدانید بهمن فرمان آرا کارگردان مشهور هم دراین فیلم به عنوان بازیگر حضور دارد.

حال باید دید در رقابت تنگاتنگ سینمایی ها و سودای دریافت سیمرغ جشنواره ی فیلم فجر خوشبختی از آن کدام بازیگر، کارگردان و عوامل فیلم سینمایی در زمستان پیش رو خواهد بود.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.