کد خبر : 73731
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
-

کاهش ۱۰ درصدی تولید پسماند در منطقه۱۵

کاهش ۱۰ درصدی تولید پسماند در منطقه۱۵
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 15 گفت: با اجرای دو طرح «کاپ» و «شنبه ها بدون پسماند» میزان پسماند در جنوب شرق تهران نسبت به مدت مشابه 10درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه اجتماعی سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۵، علیرضا جعفری با اعلام این خبر افزود: طرح «کاپ» در راستای کاهش پسماند در ساختمان های اداری منطقه ۱۵ و شهرکهای خاورشهر و شاهد با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، مستمر در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه این طرح در ۹۹ ساختمان اداری منطقه شامل ساختمان های تابعه شهرداری، پلیس راهور و بانک ها در حال انجام است افزود: تاکنون ۵۰ هزار و ۳۰ خانوار ساکن شهرکهای شاهد و خاورشهر نیز با این طرح آشنا شدند و مشارکت خوبی در اجرای طرح «کاپ» داشته اند.

جعفری گفت: این طرح با هدف تحقق فرهنگ تفکیک پسماند، کاهش حجم پسماند، استفاده از جایگزین های بادوام و مناسب بجای مواد یکبار مصرف، تغییر الگوی مصرف و نگرش شهروندان، استفاده مجدد از کالاهای قابل استفاده و در نهایت توسعه پایدار و حفظ منابع فعالیت می کند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه در ادامه به اجرای طرح «شنبه های بدون پسماند» اشاره کرد و افزود: این طرح همزمان با همه گیری کرونا با ملاحظات بهداشتی آغاز به کار کرده است که میزان جمع آوری پسماند در این طرح ۱ تا ۲ تن در هفته است.

جعفری اضافه کرد: طرح مذکور با هدف مکانیزه نمودن عملیات تفکیک در مبداء و جمع آوری پسماند خشک با توجه به جنبه های زیست محیطی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی در منطقه به اجرا درمی آید و شهروندان پس از آموزش پسماندهای خود را به نزدیکترین غرفه بازیافت تحویل می دهند یا توسط خودروهای ملودی از درب منزل آنان جمع آوری می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.