کد خبر : 131706
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
-

وزیر نیرو در گفت‌وگو با بخش خبر ساعت ۲۱ سیما مطرح کرد:

کاهش ۴ درصدی مصرف برق بخش خانگی در روز اول خرداد/ تلاش برای تأمین برق پایدار بدون آسیب به رفاه مردم

کاهش ۴ درصدی مصرف برق بخش خانگی در روز اول خرداد/ تلاش برای تأمین برق پایدار بدون آسیب به رفاه مردم
وزیر نیرو از کاهش ۴درصدی مصرف برق خانگی در روز اول آغاز طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی خبر داد و گفت: امیدواریم با مشارکت حداکثری و بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، شاهد تأمین برق پایدار در تابستان امسال باشیم.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، علی اکبر محرابیان در گفت‌و‌گوی زنده با بخش خبر ساعت ۲۱ شبکه یک سیما گفت: تا ظهر روز دوشنبه یکم خرداد ماه ۱۴۰۲ شاهد کاهش یک درصدی مصرف برق در بخش خانگی بودیم.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بیشترین حجم مصرف برق در بخش خانگی مربوط به سیستم‌های روشنایی و سرمایشی است و در بعد از ظهر‌ها و اوایل شب وارد مدار می‌شود، بررسی همکاران ما در دیسپاچینگ ملی نشان داد در بعد از ظهر روز دوشنبه میزان مصرف برق در بخش خانگی تا ۴ درصد معادل ۷۹۸ مگاوات کاهش یافته است.

محرابیان در ادامه افزود: با توجه به اینکه در روز اول آغاز طرح قرار داریم و هنوز ۴۰ درصد بار مصرفی تابستان رقم خورده است، هرچقدر هوا گرم‌تر شود ظرفیت برای صرفه‌جویی و کسب پاداش بیشتر می‌شود.

وزیر نیرو ضمن درخواست عمومی از مردم برای مشارکت در طرح پاداش صرفه‌جویی در مصرف برق اضافه کرد: انتظار داریم مردم عزیز کشورمان از این فرصت استفاده کرده و ضمن دریافت پاداش چند هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده در این طرح، ما را در تأمین برق پایدار برای همه بخش‌ها اعم از تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خانگی و … یاری رسانند.

وی در پایان گفت: امیدواریم با تداوم مشارکت مردم شاهد کاهش چشمگیر مصارف مازاد بدون اینکه به رفاه مردم آسیبی وارد شود، باشیم.

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.