کد خبر : 65017
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
-

کاندیداهای معروف در انتخابات میاندوره‌ای مجلس

کاندیداهای معروف در انتخابات میاندوره‌ای مجلس
کانديدا‌هاي انتخابات اولين مياندوره‌اي مجلس يازدهم را بهتر بشناسيد 

به گزارش سورپرس؛ ثبت نام از داوطلبین انتخابات اولین میان دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «تفرش، آشتیان و فراهان»، «بهار و کبودرآهنگ»، «گچساران و باشت»، «آستانه اشرفیه» و «میانه» از ۸ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز شنبه ۱۴ فروردین ادامه دارد.

تهران، کبودرآهنگ و آستانه اشرفیه با توجه به فوت منتخبین مردم بر اثر بیماری کرونا، حوزه انتخابیه تفرش با توجه به جعلی بودن مدارک تحصیلی نماینده منتخب و همچنین حوزه انتخابیه گچساران با توجه به تایید نشدن اعتبارنامه نماینده منتخب هر کدام یک صندلی خالی در مجلس شورای اسلامی دارند که باید تکلیف این صندلی خالی‌ها در ۲۸ خرداد ماه همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.

بر این اساس افراد شاخصی که در انتخابات میان دوره‌ای مجلس ثبت نام کرده اند بدین شرح هستند.

نادر قاضی پور از حوزه انتخابیه تهران

نادر قاضی‌پور متولد ۱ فروردین ۱۳۳۷ در منطقه سه گنبد ارومیه است. وی در دوره هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی، نمایندگی ارومیه را بر عهده داشت. قاضی پور همچنین در دوره یازدهم از حوزه انتخابیه ارومیه تبت نام کرد، اما از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد، ولی دوباره این شخص از تهران کاندیدای مجلس شده است.

حمید رسایی از حوزه انتخابیه تهران

حمید رسایی (زاده ۱ مرداد ۱۳۴۷ تهران) روحانی و سیاست‌مدار اصولگرای ایرانی است، که در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده شهر تهران در مجلس حضور داشت. وی در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، از سوی شورای نگهبان، رد صلاحیت شد، اما بعد‌ها در دوره دهم صلاحیت او دوباره تأیید شد و همچنین در دوره یازدهم در تهران تایید صلاحیت شد، اما نتوانست حد نصاب ارا را کسب کند.

سید ناصر حسینی‌پور از حوزه انتخابیه تهران

سید ناصر حسینی‌پور (متولد مهر ۱۳۵۰) نویسنده، کارشناس ادبیات مقاومت و یک دیپلمات فرهنگی است که برای اثرش «پایی که جا ماند» شهرت فراگیر یافت؛ او مسئول «میز ادبیات مقاومت» بخش «جنگ نرم» در دبیرخانهٔ شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران است. او به زعم خود مایل بود که با نگارش این کتاب، جنایات جنگی نیرو‌های عراقی در زندان‌های مخفی عراق در جنگ ایران و عراق را ثبت کند.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.