کد خبر : 4779
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
-

کارناوال شب یلدا در شمال تهران بر پا شد

کارناوال شب یلدا در شمال تهران بر پا شد
کارناوال هنرهای نمایشی و موسیقی آئینی «شب یلدا» به مناسبت آخرین روز پاییز با برنامه‌های ویژه از حافظ خوانی، موسیقی و نمایش‌های محلی اقوام ایرانی در شمال تهران برپا شد.

به گزارش سورپرس به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، شهرام پاشایی مدیر اداره فرهنگی شهرداری این منطقه با بیان مطلب فوق اظهار داشت : اجرای گروه کارناوال یلدا با حضور بیش از ۴۰ تن پوش و اجرای موسیقی سنتی امروز شنبه ۳۰ آذر ماه از ساعت ۱۱ الی ۱۳ در حدفاصل میدان تجریش تا قدس برگزار شد.

وی گفت: این ویژه برنامه از ۲۷ آذر ماه در سطح شهر تهران آغاز شد و روز پایانی پاییز در شمال تهران به اجرا رسید و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

پاشایی افزود: این برنامه با حمایت اداره کل فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا شده و شامل بخش‌های هنرهای نمایشی،‌موسیقی آئینی بود و روحیه نشاط و شادابی را به شهروندان هدیه داد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این ویژه برنامه، سفره شب یلدا بر روی یک گاری بزرگ با حضور اقوام ایرانی کرد، لرستان، آذربایجان و … حرکت داده می شد و کتاب حافظ،‌ میوه‌های یلدایی چون انار، هندوانه و عروسک های آدم برفی ، ننه سرما و… نیز وجود داشت و در امتداد کارناوال حافظ خوانی و آیین‌های مختلف اقوام ایرانی سراسر کشور با رسم و رسومات خاص انجام و از موسیقی‌های محلی استفاده شد.

انتهای پیام/۱۵۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.