کد خبر : 37564
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
-

چین روی ۱۱ واکسن کرونا تحقیق می کند

چین روی ۱۱ واکسن کرونا تحقیق می کند
وزیر علوم و فناوری چین اظهار کرد که کشورش در حال انجام آزمایش های بالینی روی ۱۱ واکسن ضد کرونا (COVID-۱۹) است که چهار مورد آنها وارد مرحله سوم و پایانی آزمایش شده اند.

به گزارش سورپرس، «وانگ ژیگانگ»، وزیر علوم و فناوری چین روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: چین برای دستیابی به واکسن های کووید ۱۹، به طور موازی روی پنج مسیر فنی کار کرد که تاکنون ۱۱ واکسن داریم که وارد آزمایش های بالینی شده اند و از این تعداد چهار واکسن وارد آزمایشات بالینی فاز سه شده اند.

او اظهار کرد: این (چهار واکسن) نیمی از واکسن هایی است که در سراسر جهان وارد مرحله سوم آزمایش های بالینی شده اند.

وزیر علوم و فناوری چین در ادامه افزود: پس از شیوع ویروس کرونا چین خیلی سریع اقدام کرد و نیروهای پزشکی، علمی، فناوری و سایر نیروهای خود را برای مهار بیماری همه گیر کرونا بسیج کرد.

وانگ در مورد درمان این ویروس کشنده هم گفت: همزمان با آغاز تحقیقات در مورد یافتن واکسن، دسته ای از داروها و روش های درمانی به سرعت غربالگری شدند و یک رژیم درمانی مناسب برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا تهیه شد و در یک دوره کوتاه، توسعه آزمایش اسید نوکلئیک، معرف های تشخیص آنتی بادی و تجهیزات پشتیبانی برای پاسخگویی به نیازهای تشخیصی در سناریوهای مختلف تکمیل شد.

یکی از واکسن‌های چین تولید شرکت “کان‌سینو” است این شرکت در همراهی با موسسه بیوتکنولوژی پکن، واکسنی را تولید کرده که اکنون در سطحی گسترده از جمله در کشورهای روسیه و عربستان سعودی در حال آزمایش هستند در ماه ژوئن از این واکسن برای نیروهای نظامی چین نیز استفاده شده است.

واکسن دوم چین متعلق به شرکت “سینوواک” است که از اواسط ماه ژوئیه در برزیل و اندونزی تست شده است این شرکت به آن امید بسته است که تا پایان سال مجوز تولید بگیرد.

شرکت “سینوفارم” هم دو واکسن را مورد آزمایش قرار داده است قرار است واکسن تولیدی این شرکت از روز دوشنبه ۲۱ سپتامبر در امارات متحده عربی تست شود.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.