کد خبر : 141853
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۲
-

چگونه تعویض باتری در آیفون دست دوم را تشخیص دهیم؟

چگونه تعویض باتری در آیفون دست دوم را تشخیص دهیم؟
بهترین راه برای تشخیص باتری تعویض‌شده آیفون چیست؟ چگونه بفهمیم گوشی ما باتری اصل دارد یا باتری غیراصل؟

به گزارش سورپرس؛ زومیت نوشت: تمام باتری‌های قابل‌ شارژ جزو مواد مصرفی هستند و چرخه‌ی عمر محدود دارند و هرچه موارد و نکات مراقبت از باتری را رعایت کنیم نیز پس‌ از گذر مدتی نه‌چندان طولانی، ظرفیت و عملکرد باتری‌ها افت می‌کند و چاره‌ای جز تعویض آن‌ها ندارید. مدل‌های مختلف گوشی اپل از باتری لیتیوم-یون بهره می‌گیرند و در حالت عادی امکان تعویض آن توسط کاربر وجود ندارد.

اپل باتری‌هایش را در مراحل مختلف آزمایش می‌کند تا از ایمنی و عملکرد بهینه‌ی آن‌ها مطمئن شود. در ایران باتری‌های اصلی اپل به‌ندرت یافت می‌شوند؛ بنابراین، اگر خرید گوشی دست دوم را در نظر دارید، توصیه می‌کنیم تا حد امکان آیفونی بخرید که باتری آن تعویض نشده است. علاوه‌براین، روش‌هایی برای تشخیص سرقتی نبودن آیفون دست دوم نیز وجود دارد.

باتری آیفون را چه زمانی تعویض کنیم؟

اپل از زمان انتشار iOS ۱۱.۳ قابلیت جالبی به آیفون اضافه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید درصد سلامت باتری را مشاهده کنید. باتری‌های قابل‌ شارژ با گذر زمان از لحاظ شیمیایی پیر می‌شوند و توانایی آن‌ها در ذخیره‌ی انرژی کاهش می‌یابد.

با مراجعه به منوی تنظیمات، بخش Battery و سپس Battery Health & Charging می‌توانید درصد سلامت باتری را ببینید. به‌طور کلی توصیه می‌کنیم پس از افت سلامت به زیر ۸۰ درصد، اقدام به تعویض باتری آیفون کنید. دقت داشته باشید که روش‌هایی برای کاهش شدت افت سلامت باتری آیفون نیز وجود دارد.

چگونه تعویض باتری در آیفون دست دوم را تشخیص دهیم؟

تشخیص باتری اصل و غیراصل آیفون

باتری‌های لیتیوم-یون قطعاتی حساس هستند و باید با دقت بسیار بالا تعویض شوند. هرگونه آسیب به این باتری‌ها باعث داغی بیش‌ازحد،‌ آتش‌سوزی و جراحت می‌شود. به‌ همین دلیل صرفاً باید تکنیسین‌های آموزش‌دیده اقدام به تعویض باتری آیفون کنند. تعویض باتری توسط افراد غیرمتخصص و استفاده از باتری‌های غیراصل روی ایمنی دستگاه تأثیر منفی می‌گذارد و ممکن است باعث عملکرد نامناسب آیفون شود.

به روایت سایت رسمی اپل،‌ باتری‌های اصل به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که نرم‌افزار دستگاه نیز توانایی شناسایی آن‌ها را دارد. آیفون ازطریق سیستم‌عامل iOS جزئیات درصد شارژ و سلامت باتری را اعلام می‌کند. باتری‌های غیراصل یا باتری‌هایی که به شیوه‌ی درست تعویض نشده‌اند، نمی‌توانند اطلاعات دقیق سلامت را در دسترس iOS قرار دهند.

از کجا بفهمیم باتری آیفون تعویض شده است؟

اپل از سیستم‌عامل iOS ۱۵.۲ به‌ بعد در گوشی‌های آیفون XR و آیفون XS و مدل‌های جدیدتر شامل نسل دوم و سوم آیفون SE تا آیفون ۱۴ و بعداً آیفون ۱۵ قابلیت نرم‌افزاری جدیدی گنجانده است که جزئیات تعویض قطعات را اعلام می‌کند. بررسی منوی تنظیمات بهترین راه در بین راه‌های تشخیص باتری عوض‌شده آیفون به‌حساب می‌آید.

چگونه تعویض باتری در آیفون دست دوم را تشخیص دهیم؟

باتری اصل

چگونه تعویض باتری در آیفون دست دوم را تشخیص دهیم؟

باتری غیراصل

تشخیص باتری تعویض‌شده آیفون

  • ۱گام اول: وارد Settings شوید.
  • ۲گام دوم: روی General بزنید.
  • ۳گام سوم: وارد About شوید.
  • ۴گام چهارم: بخش Parts and Service History بررسی کنید.

در قسمت توضیحات تاریخچه‌ی قطعات و سرویس‌های آیفونی که باتری‌اش تعویض شده، ممکن است با یکی از دو عبارت «Genuine Apple Part» یا «Unknown Part» مواجه شوید.

اگر فرایند تعویض باتری آیفون به روش‌های رسمی و با استفاده از قطعات رسمی انجام شده باشد، عبارت Genuine Apple Part را در جلوی باتری مشاهده خواهید کرد.

اگر آیفون هرگز تعمیر نشده باشد، Parts and Service History را در منوی About مشاهده نمی‌کنید

از طرفی اگر باتری گوشی شما با باتری غیراصل جایگزین شده باشد یا مطابق انتظار عمل نکند، عبارت Unknown Part را در توضیحات مشاهده خواهید کرد. همچنین ممکن است عبارت Apple has updated the device information for this iPhone را ببینید.

در نسخه‌های قبل از iOS ۱۵.۲ به‌جای عبارت Unknown Part پیام Important Battery Message را مشاهده خواهید کرد. برای دیدن این پیام باید وارد مسیر Settings > Battery > Battery Health & Charging شوید.

 

 

انتهای ‍پیام/۱۰۱

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.