کد خبر : 48027
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
-

چه عواملی نشان دهنده آمادگی افراد برای طلاق است؟

چه عواملی نشان دهنده آمادگی افراد برای طلاق است؟
افراد جامعه و کسانی که درخواست طلاق دارند باید آمادگی برای طلاق نیز داشته باشند تا بتوانند تصمیم درستی اتخاذ کنند و از تصمیم خود پشیمان نشوند.

به گزارش سورپرس؛ به صورت کلی طلاق می‌تواند دلایل زیادی مثل نداشتن تفاهم، خیانت، مسائل مالی، فقدان باورهای مذهبی، ناسازگاری، اعتیاد، مشکلات روحی و روانی و… داشته باشد. همچنین طلاق پیامدهای ناگواری نیز دارد که باعث آسیب دیدن زوجین و فرزندان می‌شود. البته گاهی ممکن است در زندگی زوجین آنقدر چالش‌ها و مشکلات وجود داشته باشد که ماندن در زندگی باعث آسیب بیشتری به افراد شود. در ادامه به عواملی که زمینه ساز طلاق هستند و راهکارهایی که باعث آمادگی برای طلاق می‌شوند اشاره می‌کنیم.
عواملی که زمینه ساز طلاق هستند چیست؟
دلایل زیادی هستند که ممکن است منجر به طلاق شوند، البته وجود این عوامل صرفا نمی‌تواند باعث طلاق باشند و ممکن است فقط زندگی زوجین را با چالش‌های بیشتری مواجه کند. عواملی مثل ازدواج زود هنگام، اعتیاد، خیانت، مشکلات جنسی، ناسازگاری، مسائل روحی و روانی، ازدواج قبلی، نداشتن باورهای مذهبی مشترک، مشکلات مالی و تفاوت سنی زیاد از جمله علل طلاق هستند.

آیا آمادگی برای طلاق دارید؟
برخی از زوجین زمانی که در روابط عاطفی یا جنبه‌های دیگری از زندگی به مشکل می‌خورند، نمی‌تواند به درستی تصمیم بگیرند و ممکن است فورا برای طلاق اقدام کنند. بهتر است بدانید اگر آگاهی و آمادگی کامل برای طلاق نداشته باشید امکان دارد بعد از مدتی از تصمیم خود پشیمان شوید. در ادامه سوالاتی آورده شده است که با پاسخ دادن به آن‌ها تا حدودی نقش خودتان را در زندگی می‌توانید مشخص کنید و از سردرگمی بیرون بیایید، همچنین متوجه شوید که آیا برای طلاق و جدایی آمادگی کامل دارید یا نه.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که نباید تنها به این سوالات اکتفا کنید و برای زندگی خود تصمیم بگیرید، به همین خاطر توصیه می‌شود از راهنمایی‌های مشاور استفاده کنید تا بتوانید تصمیم درستی برای زندگی خود بگیرید و در آینده از تصمیم خود پشیمان نشوید.

آمادگی برای طلاق | آیا هنوز هم به همسر خود دلبستگی دارید؟
اگر با وجود معضلات در زندگی‌تان و تصمیم گیری برای طلاق، احساس می‌کنید هنوز هم به همسر خود حسی دارید و به او علاقه دارید، بهتر است قبل از اقدام برای طلاق با احساس خود کنار بیایید و ببینید اگر واقعا به او علاقه دارید اما نمی‌توانید زندگی خوبی با یکدیگر داشته باشید، بهتر است به صورت عقلانی به این مسئله نگاه کنید و با کمک مشاور تصمیم درستی برای زندگی خود بگیرید.

آیا برای طلاق تصمیم قطعی گرفته‌اید؟
گاهی اوقات پیش می‌آید که زوجین در هنگام دعوا و عصبانیت حرف از طلاق می‌زنند و یکدیگر را تهدید می‌کنند اما بعد از اینکه آرام شدند از گفته‌ خود پشیمان می‌شوند. اما زمانی که زوجین به مرحله‌ای برسند که ادامه‌ زندگی با یکدیگر را عذاب‌آور بدانند و تصمیم بگیرند به رابطه‌ خود پایان بدهند، می‌توان گفت که تصمیم آن‌ها جدی است.
البته برای اینکه زوجین بدانند آیا واقعا برای طلاق آمادگی کافی دارند یا نه لازم است قبل از جدایی با روانشناس خانواده و زوج درمانگر صحبت کنند و اگر معضلات و مشکلات آن‌ها در زندگی حل و فصل نشد می‌توانند برای طلاق اقدام کنند.

آمادگی برای طلاق | آیا می‌توانید بعد از طلاق مسئولیت زندگی خود را بر عهده بگیرید؟
معمولا زمانی که بحث جدایی پیش می‌آید لازم است زوجین برای زندگی خود بعد از طلاق تصمیم بگیرند که چگونه امرار معاش کنند و از عهده‌ زندگی خود بربیایند، مخصوصا اگر زوجین دارای فرزند باشند، فراهم کردن امکانات لازم برای فرزندتان نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا از عواقب زیانبار طلاق آگاهی دارید؟
طلاق و جدایی پیامد‌های زیادی دارد و لازم است قبل از طلاق به این پیامدها فکر کنید و ببینید که آیا می‌توانید خود را با آن‌ها سازگار کنید یا نه. عواقبی مثل ناامیدی، افسردگی، تحمل فشارهای روانی، شکست عاطفی و دل کندن از همسر خود به لحاظ روانی، تغییر در امور مالی، تغییر شیوه و عادت زندگی، ناامنی و ترس و مسائلی از این قبیل بعد از طلاق بروز پیدا می‌کنند.
بنابراین اگر شما نتوانید خود را با مسائلی که در بالا گفته شد سازگار کنید، مسیر سختی در پیش دارید، به همین خاطر لازم است قبل از اینکه طلاق بگیرید پیامدهای آن را بپذیرید و خود را آماده کنید. اگر به این نتیجه رسیدید که تحمل تنهایی و شکست را ندارید، بهتر است بدانید که برای طلاق آماده نیستید.

آمادگی برای طلاق | آیا هدف خود را برای طلاق مشخص کرده‌اید؟
بهتر است در ابتدا اهداف خود را برای طلاق به صورت واضح مشخص کنید، اگر اهدافی مثل انتقام، اصلاح اشتباهات و تغییر طرف مقابل یا اهدافی از این قبیل دارید، به دلیل اشتباهی طلاق می‌گیرید. زیرا طلاق تنها باعث جدایی زوجین از یکدیگر و ایجاد زندگی جدید و متفاوت می‌شود و نقشی در اصلاح اشتباهات و … ندارد.

سوالات متداول درباره آمادگی برای طلاق
آیا با وجود شرایط عقلانی برای طلاق، موانع و مشکلات بعد از جدایی دلیل کافی برای طلاق نگرفتن است؟
طبیعتا طلاق و جدایی پیامدهای خاص خودش رو داره و نمی‌توان به راحتی تشخیص داد که طلاق گرفتن بهتر است یا ماندن در زندگی، زیرا اگر تصمیم نادرست و عجولانه‌ای گرفته شود ممکن است وضع را وخیم‌تر کند. به همین دلیل می‌توانید با زوج درمانگر و مشاور خانواده در ارتباط باشید تا چالش‌های زندگی‌تان بررسی شود و اگر قابل درمان بود برای آن اقدام شود.

با همسرم اختلافات زیادی داریم و او پیشنهاد طلاق توافقی داده، اما من زندگیمو دوست دارم و برای حل مشکلات حاضرم قدم بردارم، اما همسرم همکاری نمی کنه و فقط برای جدایی حاضره جلو بیاد، راهنمایی لطفا؟
ممکن است مشکلاتی در روابط عاطفی یا زناشویی‌تان وجود داشته باشد که شما از آن مطلع نیستید یا از نظر شما اهمیتی ندارد اما برای همسرتان از اهمیت بالایی برخوردار باشد، به همین دلیل لازم است تا مسائلی که در زندگی شما وجود دارد بررسی شود تا بتوانید به خوبی از این بحران عبور کنید.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.