کد خبر : 38909
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۰۷
-

لیگ قهرمانان آسیا؛

چهار‌ تیم دوم مرحله گروهی در آسیا حذف شدند/ امروز قرعه کشی یک چهارم

چهار‌ تیم دوم مرحله گروهی در آسیا حذف شدند/ امروز قرعه کشی یک چهارم
چهار تیمی که به عنوان تیم دوم گروه خود به مرحله حذفی رسیده بودند، از صعود به یک چهارم باز ماندند.

به گزارش سورپرس، با حذف التعاون عربستان در تقابل با هموطن خود، النصر، هر چهار تیمی که به عنوان تیم دوم به مرحله حذفی آسیا رسیده بودند، از دور رقابتها کنار رفتند.
در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب قاره، چهار تیم اول گروه های چهارگانه غرب، با چهار تیم دوم گروه ها بازی کردند و از این بازی ها، تیم های سرگروه و صدرنشین برنده بیرون آمدند. النصر عربستان که در گروه السد و سپاهان و العین، صدرنشین شده بود، دیشب التعاون را برد و با غلبه بر هموطن خود، به یک چهارم نهایی رسید.  دیروز پرسپولیس هم که در گروه التعاون، الدحیل و الشارجه سرگروه شده بود،  السد، تیم دوم گروه النصر را شکست داد و خود را به یک چهارم رساند.

شنبه شب نیز الاهلی عربستان صدرنشین گروه استقلال در اولین بازی یک هشتم، در ضربات پنالتی، تیم دوم گروه پاختاکور یعنی شباب الاهلی امارات را شکست داد و پاختاکور هم مقابل استقلال تهران برنده شد. با این حساب هر چهار تیم استقلال، السد، التعاون و شباب الاهلی که به عنوان تیم دوم صعود کرده بودند، از دور رقابتها خارج شدند.

حالا چهار صدرنشین مرحله گروهی، یعنی پرسپولیس ایران، پاختاکور ازبکستان، النصر و الاهلی عربستان در یک چهارم نهایی هستند و چهارشنبه دو برنده از جمع خود را به نیمه نهایی می فرستند. آن هم در حالی که دنباله بازی های مرحله گروهی شرق آسیا هنوز برگزار نشده است. پرسپولیس منتظر قرعه کشی امروز است تا از جمع پاختاکور ازبکستان، النصر یا الاهلی عربستان حریف خود را بشناسد. هر سه تیم به عنوان تیم سرگروه درست مثل خود پرسپولیس، مرحله گروهی را پشت سر گذاشتند.

البته فراموش نکنیم الهلال عربستان در گروه پاختاکور تیم اول بود و اگر به خاطر کرونا، تعداد بازیکنانش از حدنصاب پایین تر نمی آمد و حذف نمی شد، شرایط فرق می کرد. شاید در این صورت الان پاختاکور در این مرحله نبود.

فلسفه بازی های ضربدری میان تیم های اول گروه ها با تیم های دوم گروه ها این است که اگر بر حسب گروه بندی دو تیم قوی تر از سایر تیم های دیگر در یک گروه قرار گرفتند و تیمی به خاطر قدرت برتر همگروهی اش در جای دوم ایستاد، در مرحله حذفی این شانس و فرصت را داشته باشد که تیم اول گروه دیگر را شکست بدهد و در دور رقابتها باقی بماند. چنین اتفاقی در غرب آسیا و در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ قاره رخ نداد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.