کد خبر : 15675
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
-

به‌مناسبت ولادت با سعادت امیرالمومنین علی (ع)؛

چشم دنیا به آمدن علی اعلا روشن شد

چشم دنیا به آمدن علی اعلا روشن شد
حضرت امیرالمومنین (ع) نمادی از اعتدال و عدالت است. او هرگز در دوران خلافتش، دوستان، نزدیکان و بستگان خود را زمامدار امور سیاسی مملکت نکرد. او حتی به برادر تنی خود از بیت‌المال چیزی نبخشید.

گروه فرهنگی سورپرس– علی عبدالصمدی؛ بار دیگر زادروز علی مرتضی، شیر خدا، قرآن ناطق، ولی الله و حیدر کرار فرا رسید. امروز سالروز ولادت مردی است که مردی و مردانگی با میلادش معنایی دیگر یافت. مردی که مانند نامش عالی اعلی بود و برای ابدیت عالی و اعلی باقی ماند.

مردی که در خاندان خردورز و مومن بنی هاشم متولد شد و پسر عموی مردی دیگر بود که آن مرد تاج سرآفرینش است: محمد احمد محمود، نگین انگشتری پیامبری. علی از همان آغاز در دامان چنین پیامبری رشد کرد. برادر دینی نبی خدا بودن و داماد او نیز شدن لیاقت می‌خواهد و چه کسی لایق‌تر و سزاوارتر از این نام: علی.

علی(ع) قدرتمندترین مرد زمانه‌ی خویش بود، ولی هرگز تشنه‌ی قدرت نبود. علی همان مردی بود که به هنگام نبرد در خیبر از جا کند و به هنگام عبادتش تیر از پایش بیرون می‌کشند، چون او محو عبادت است. کدامیک از کسانی که ادعا‌های عرفان‌های کذایی داشتند این چنین بودند؟ علی به هنگام عبادت آرام بود و به هنگام خلافت عادل بود نزد ایتام پدری دلسوز و در هنگام نبرد شیر ژیان و در تنهایی متاثر و در همه حال از مرز‌های جوانمردی و اعتدال عدول نکرد. نمونه‌ی بارز این ادعا جنگ علی با عمرو بن عبدود است. علی هرگز به خاطر خشم خود نجنگید. او فقط در اندیشه‌ی اعتلای دین بود و هرگز به دنبال ارضای نفس یا انتقام شخصی یا جمعی نرفت.

حضرت امیر المومنین (ع) نمادی از اعتدال و عدالت است. او هرگز در دوران خلافتش دوستان و نزدیکان و بستگان خود را زمامدار امورسیاسی مملکت نکرد. او حتی به برادر تنی خود از بیت‌المال چیزی نبخشید و به جای آن از کوره‌ی خانه‌ی خود پاره‌ی آتشی هدیه می‌دهد که نمادی از آتش دوزخ برای آنان است که حق الناس را نادیده می‌انگارند. نصیحت‌ها و وصایا و نامه‌هایی که علی علیه السلام به مالک اشتر می‌نویسد باید سرلوحه‌ی عملکرد همه‌ی سیاستمداران در تمامی امور باشد.

در این ایام که ویروس کرونا به جان مردم افتاده و خیلی‌ها را نیز از پای درآورده است، بسیاری از مردان و حتی زنانی هستند که در کسوت‌های مختلف از جمله پزشکی و پرستاری و حتی نیرو‌های مسلح در سطح کشور مشغول ارائه‌ی خدمت به هم میهنان هستند یقینا این روز که روز مرد و مردانگی نامگذاری شده را باید به همه مردان و حتی زنانی که جوانمردانه به خدمت در جبهه‌های سلامت و تندرستی به جهاد مشغولند، صمیمانه تبریک گفت و نیز این روز بهترین موقعیت است که برای کسانی که احتمالا به این ویروس مبتلا و دچاری بیماری شده‌اند، از درگاه حق تعالی طلب عافیت، تندرستی و سلامت کنیم. یا علی

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.