کد خبر : 101394
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
-

چاووش‌اوغلو در مسکو: به جنگ پایان دهید

چاووش‌اوغلو در مسکو: به جنگ پایان دهید
وزیر امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه جنگ در اوکراین باید خاتمه یابد، گفت آنکارا تلاش‌های دیپلماتیک را برای هماهنگی یک آتش‌بس دائم دنبال خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سورپرس مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پس از ملاقات با سرگئی لاوروف، همتای روس خود در مسکو به خبرنگاران گفت که ترکیه امید دارد که روسای جمهوری روسیه و اوکراین به عنوان گامی به سمت صلح با یکدیگر دیدار کنند.

چاووش‌اوغلو گفت: این جنگ باید به پایان برسد، مردم نباید بمیرند. من با این درک به مسکو آمده‌ام. ما صادقانه نگرانی‌هایمان را به اشتراک گذاشتیم و سهم خودمان را برای کاستن از تنش‌ها و گشایش عرصه برای دیپلماسی ایفا کردیم. وقتی زمان یک آتش‌بس بادوام برسد، ما از میزبانی نشست ولادیمیر پوتین – ولودیمیر زلنسکی استقبال می‌کنیم.

وزیر امور خارجه روسیه هم گفت که هیچ مانعی برای ملاقات پوتین و زلنسکی وجود ندارد اما این تنها برای تحکیم یک توافق مشخص اتفاق می‌افتد.

مولود چاووش‌اوغلو چهارشنبه همچنین گفت که اولویت ترکیه تخلیه شهروندان باقیمانده در شهر محاصره شده ماریوپل است. بیش از ۱۵ هزار شهروند ترک از این کشور خارج شده‌اند. مسکو هرگونه حمله به نواحی غیرنظامی را تکذیب می‌کند.

چاووش‌اوغلو در مسکو: به جنگ پایان دهید

همچنین شامگاه چهارشنبه دفتر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از تماس تلفنی او با زلنسکی خبر داد و گفت که اردوغان به او گفته ترکیه به تلاش‌های دیپلماتیک “فشرده” برای یک آتش‌بس بادوام که فوری اجرایی شود، ادامه می‌دهد. اردوغان گفت که به تلاش‌هایش برای هماهنگی نشست میان زلنسکی و پوتین ادامه می‌دهد.

انتهای پیام /۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.