کد خبر : 21115
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
-

مشاور وزیر در امور مامایی مطرح کرد؛

پیگیری وضعیت مادران باردار مبتلا به کرونا

پیگیری وضعیت مادران باردار مبتلا به کرونا
مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی، گفت: وضعیت مادران باردار مبتلا به کرونا، پس از ترخیص نیز پیگیری می شود.

به گزارش سورپرس؛ شهلا خسروی، روز یکشنبه در نشست خبری ویدئو کنفرانس، به سوالات خبرنگاران پیرامون مسائل و مشکلات ماماهای کشور، پاسخ داد.

وی در ابتدا ضمن ارائه گزارشی از جایگاه مامایی در کشور، بر نقش ارزنده و حساس ماماها در نظام سلامت تاکید و تصریح کرد: با شیوع کرونا، ماماها مراقبت از بیماران کرونایی را داوطلبانه انجام دادند و بیمارستان‌هایی که برای زایمان مشخص شده بودند بار کاری بیشتری به آنها تحمیل شد.

خسروی ادامه داد: بزرگ‌ترین نقش ماما در بحران کرونا، تریاژ مادران باردار بود و مادران مشکوک جداسازی می‌شدند و به بیمارستان‌های دیگر ارجاع داده می‌شدند.

مشاور وزیر بهداشت در امور مامایی، افزود: ماماها با افراد مبتلا به کرونا سروکار داشتند و در اوایل کار با مشکلاتی مواجه بودند که به مرور این مشکل برطرف شد، نیروهای طرحی ماما که می‌توانستند ترخیص طرح بگیرند باقی ماندند تا به بیماران کمک کنند.

وی گفت: فرسودگی شغلی ماماها در حالت طبیعی بالا است به دلیل اینکه باید نگرانی و استرس مادر را کنترل کنند و مراقب سلامت مادر باشد در وضعیت بحران کرونا باید این افراد استرس خود را مدیریت می‌کردند و از استرس مادران نیز بکاهند. ماما باید طوری با بیمار برخورد می‌کرد که مادر علائم خود را بگوید.

خسروی با اشاره به اینکه تا کنون ۵۰۰ مادر باردار مبتلا به کرونا داشته ایم که بستری شده بودند، افزود: ۲۰۰ مادر باردار نیز به صورت سرپایی بهبود یافتند.

مشاور وزیر با تاکید بر اینکه وضعیت مادران باردار مبتلا به کرونا پس از ترخیص و بهبودی نیز پیگیری می‌شود، تصریح کرد: در حدود ۱۲ هزار ماما در حال ارائه خدمت هستند.

خسروی افزود: شناسایی و ارجاع مادران باردار مبتلا به کرونا، از مهم‌ترین فعالیت‌های کادر مامایی در بحران کرونا بوده است.

انتهای پیام/ ۱۵۱

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.