کد خبر : 115856
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
-

پیش بینی تولید ۸۰۰۰ تن آبزیان در استان تهران

پیش بینی تولید ۸۰۰۰ تن آبزیان در استان تهران
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت:پیش بینی می شود  تا پایان سال جاری بیش از هشت هزار تن انواع آبزیان در این استان استحصال گردد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، نوراله حسینی اظهار داشت:بر اساس برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی وهمچنین سازمان شیلات ایران مقرر است که ۸۰۰۰تن ماهی خوراکی در تهران تولید شود که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود هفت هزار تن بوده است، افزایش ۱۵ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: ماهی های استحصال شده از انواع ماهی گرمابی شامل کپور، آمور، فیتوفاگ وبیگ هدو ماهیان سردابی مانند قزل آلا وهمچنین ماهیان خاویاری و سایر گونه‌ها در منابع آبی استا ن تهران می باشند.

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: از این تعداد یک هزار وپانصد تن ماهی گرمابی و ۶۵۹۶ تن ماهی سردآبی میباشد.

وی یادآور شد: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته در راستای افزایش مصرف آبزیان، هم اکنون سرانه مصرف ماهی در این استان از ۷۷٫۱۰ کیلوگرم ، به بیش از ۹۳٫۱۰ در سال جاری رسیده است.

حسینی با اشاره به اینکه ظرفیت های قابل توجهی برای تولید بیشتر آبزیان در استان وجود دارد، گفت:با حمایتهای رئیس سازمان جهاد کشاورزی تلاش می کنیم با اجرای برنامه های مختلف و متنوع، مراکز پرورش ماهی در کنار سایر منابع آبی استان را توسعه دهیم چراکه این مهم علاوه بر ایجاد اشتغال، باعث افزایش تولید نیز می شود.

حسینی اضافه کرد: برنامه های در دست اقدام شیلات بمنظور استفاده بهینه از منابع آبی، و دعوت برای سرمایه گذاران بخش خصوصی را در برنامه داریم تلاش در راستای فعال نمودن طرح های نیمه فعال وغیرفعال جز برنامه های اصلی شیلات استان تهران است.

وی اضافه کرد، تامین غذای سالم و همچنین استفاده بهینه از منابع آب‌های داخلی در جهت رونق تولید و اشتغال زایی از جمله سیاست‌های مدیریت شیلات استان تهران در سال تولید دانش بنیان واشتغال آفرین می باشد.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.