کد خبر : 134753
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۹:۲۸
-

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

پیشرفت ۹۷ درصدی آزادراه شیراز_اصفهان

پیشرفت ۹۷ درصدی آزادراه شیراز_اصفهان
وزیر راه و شهرسازی با اعلام پیشرفت ۹۷ درصدی آزادراه شیراز_اصفهان تصریح کرد: با بهره‌برداری از این پروژه حدود ١٣٠ کیلومتر مسافت شیراز – اصفهان و ٢ ساعت زمان سفر در این مسیر کوتاه‌تر می شود.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که همراه با هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده بود، سفرهای استانی و بازدید میدانی را با عزیمت به استان فارس ادامه داد و از آزادراه شیراز – اصفهان بازدید کرد.

 

وزیر راه و شهرسازی از پیشرفت ۹۷ درصدی آزادراه شیراز_اصفهان خبر داد و گفت: زنجیره‌ کریدور شمال به جنوب کشور در حال تکمیل است که در این میان حفظ ایمنی راه‌ها برای ما اولویت و اهمیت دوچندان دارد.

 

بذرپاش افزود: آزاد راه شیراز – اصفهان در شبکه کریدور مرکزی کشور قرار دارد و از شمال به جنوب کشور این زنجیره کریدوری در حال تکمیل است.

 

وی اظهار کرد: این پروژه ۲۳۰ کیلومتری یکی از بزرگ‌ترین پروژه های آزاد راهی کشور است که با بهره‌برداری از آن حدود ١٣٠ کیلومتر مسافت شیراز – اصفهان و ٢ ساعت زمان سفر در این مسیر کوتاه‌تر می شود.

 

بذرپاش ادامه داد: با یک محاسبه حداقلی، سالانه ١٣٠ میلیون لیتر صرفه جویی سوخت در کشور خواهیم داشت که در مقیاس صرفه جویی سوخت عدد قابل توجهی است.

 

به گفته وزیر راه و شهرسازی در قطعات ۱ تا ۶ پروژه کارها تقریبا پایان یافته و عملیات نصب علائم ترافیکی و ایمنی در حال انجام است.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: از همین جا این قول را به مردم استان فارس و کشور می دهیم که این پروژه را تا پایان تابستان و انتهای شهریورماه تقدیم آن‌ها خواهیم کرد.

 

بذرپاش تصریح کرد: تکمیل قطعه ۷ این پروژه که پیشرفت خوبی دارد نیز در دستور کار است اما کار گسترده‌تری که تعریف شده اینکه این قطعه در حقیقت ادامه آزادراه به سمت بوشهر است چرا که این زنجیره کریدوری شمال به جنوب ما در حوزه آزادراهی باید تکمیل شود و و به سمت استان بوشهر ادامه یابد.

 

وی ادامه داد: این زنجیره آزادراهی بایستی به دریا متصل شود چرا که وقتی به دریا متصل می‌شود می‌توانیم بگوییم که اقتصاد دریا را هم ضمیمه کرده‌ایم تا بتوانیم زیرساخت‌های کشور را در خدمت دریا قرار دهیم و به رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف در مجاورت این آزادراه کمک کند و همه شهرها و استان‌های در مسیر بهره لازم را ببرند.

 

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد: در صدد هستیم تا سفر دوم دولت به استان فارس هم در همان ایام انجام شود و با هماهنگی مسئولان استان هدفگذاری کرده‌ایم تا هفته آخر شهریور و همزمان با آغاز ماه ربیع الاول آزادراه شیراز – اصفهان افتتاح شود.

 

وی، با بیان اینکه تاکنون اعتبارات قابل توجهی به این پروژه تزریق شده گفت: آن میزان کسری هم که برای تکمیل آزادراه داریم را در ٢ ماه باقیمانده تا افتتاح آن تأمین خواهیم کرد.

 

بذرپاش منبع تأمین اعتبار این پروژه را از محل تهاتر نفت اعلام کرد.

 

وی در خاتمه اظهار کرد: البته در همین مقطع هم امکان افتتاح پروژه وجود دارد اما از آنجا که بحث ایمنی برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار است، بنا داریم که پروژه را پس از تکمیل بخش‌های مرتبط با ایمنی مسیر از جمله خط کشی، روشنایی و علایم استاندارد و کیفیت بالا به بهره برداری برسانیم.

 

وزیر راه و شهرسازی پس از حضور در دومین دور سفر استانی هیأت دولت در استان کهگیلویه و بویر احمد و افتتاح راه اصلی پاتاوه -دهدشت و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن، بعد از ظهر سه شنبه ۲۷ تیرماه وارد استان فارس شد و از پروژه های راه و شهرسازی بازدید کرد.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.