کد خبر : 136958
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱
-

مدیرعامل موسسه جهاد نصر عنوان کرد:

پیش‌بینی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام

پیش‌بینی ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام
مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: برای اجرای فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، رضا عظیمی در نشست خبری صبح امروز که در نمایشگاه هفته دولت با عنوان “روایت خدمت، وعده، وفا” برگزار شد، اظهار کرد: کل اعتبار مورد نیاز فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که ۵۰ درصد این اعتبار مربوط به وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای شبکه‌های فرعی آبیاری است.

وی افزود: ۵۰ درصد دیگر این اعتبار مربوط به وزارت نیرو برای اجرای شبکه های اصلی در قالب این طرح است.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر تصریح کرد: تامین این اعتبارات از سه محل تهاتر نفت، فروش سهام وزارت جهاد کشاورزی و فاینانس چین پیش‌بینی شده است.

عظیمی ادامه داد: در سفر اخیر رییس جمهوری به کشور چین، در رایزنی‌ها و متن توافقنامه میان دو کشور به ایجاد خط اعتباری برای این طرح اشاره شده است.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی فاینانس چین متناسب با نیاز پروژه خواهد بود.

عظیمی سطح اجرای فاز ۲ طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان و ایلام را ۲۵۵ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: برای احداث شبکه‌های اصلی در فاز دوم این طرح، وزارت نیرو حدود ۷۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی درباره میزان آب تخصیصی به فاز ۲ این طرح تصریح کرد: پیش‌بینی آب تخصیصی به فاز ۲ طرح با وزارت نیرو است، اما ما نزدیک به ۷ تا ۸ هزار متر مکعب آب برای هر هکتار کشت گندم در این اراضی برآورد کرده‌ایم.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر درباره ادامه اجرای پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور اعلام کرد: تاکنون ۱۲۷ هزار هکتار از این پروژه اجرا شده و در حال بهره‌برداری است.

وی افزود: مابقی از کل ۲۲۷ هزار هکتار پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور بالغ بر ۱۰۰ هزار هکتار نیز در صورت تامین اعتبار اجرا می‌شود.

عظیمی اعتبار مورد نیاز برای اجرای فاز دوم این پروژه را ۷ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرد.

وی اضافه کرد: ما در حال سازماندهی پیمانکاران برای اجرای فاز دوم پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور هستیم.

عظیمی در ادامه گفت: پروژه شبکه‌های فرعی آبیاری و زهکشی غرب و شمال غرب کشور تاکنون در اراضی مستعد ۱۰ استان با هدف استفاده از آب‌های موجود برای توسعه کشاورزی و رونق افتصادی و جلوگیری از هدررفت و مدیریت آب اجرا شده است.

وی تصریح کرد: با اجرای فاز نخست این پروژه، عملکرد تولید محصولات از جمله در استان اردبیل افزایش نشان می‌دهد.

مدیرعامل موسسه جهاد نصر به ساخت ساختمان‌های مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: به زودی وارد ساخت ساختمان‌های مسکونی برای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی می‌شویم.

وی افزود: در راستای رفع مشکلات کارکنان این وزارتخانه، پروژه‌ای را برای احداث یک شهرک مدرن در حومه تهران در دست مطالعه داریم.

عظیمی اعلام کرد: با اجرای این پروژه، هیچ یک از کارکنان این وزارتخانه بدون مسکن نخواهد بود.

وی درباره جزییات این پروژه مسکونی و حجم کار گفت: احداث این شهرک مسکونی در قالب ۱۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل موسسه حهاد نصر ادامه داد: یک مسابقه بین‌المللی و داخلی نیز برای بکارگیری شرکت‌های طراحی ساختمان‌های این شهرک گذاشته‌ایم.

وی اظهار داشت: این شهرک مسکونی حداکثر ظرف سه سال احداث می‌شود.

عظیمی افزود: برنامه ما این است تا پایان این دولت، بخشی از این شهرک مسکونی آماده شود.

وی همچنین از افتتاح ۵۴۰۰ هکتار پروژه موسسه جهاد نصر در پنج استان بزرگ غرب و شمال غرب کشور در هفته دولت خبر داد و افزود: اعتبار پروژه‌هایی که از سوی این موسسه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان است.

عظیمی اظهار داشت: اجرای این پروژه ها برای نزدیک به ۱۹۰۰ نفر اشتغال دایم ایجاد می‌کند.

وی گفت: این پروژه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه و خراسان رضوی اجرا می‌شوند.

عظیمی با بیان این که موسسه جهاد نصر علاوه بر اجرای پروژه‌های عمرانی و ارایه خدمات مهندسی در بخش کشاورزی، در حوزه‌هایی همچون نفت، صنعت، معادن، ساخت مجتمع‌های مسکونی و تفریحی ورود کرده است، تصریح کرد: این موسسه از سال گذشته در دو بخش عمرانی و تجارت فعالیت‌های خود را با همکاری بخش خصوصی گسترش داده است.

وی با اشاره به فعالیت‌های برون‌مرزی موسسه جهاد نصر اذعان داشت: هم‌اکنون در پنج کشور منطقه، مذاکرات اولیه را برای فعالیت‌های عمرانی از جمله ایجاد شهرک‌های مسکونی و مجتمع‌های تفریحی انجام داده‌ایم و در آستانه انعقاد قرارداد هستیم.

عظیمی گفت: این موسسه در بخش‌های عمران و تجارت با بخش خصوصی کنسرسیوم تشکیل داده تا با تجربه‌های موجود قدم‌های بزرگی در حوزه تجارت کشاورزی با اولویت کشورهای همسایه برداریم.

انتهای پیام/۳۳۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.