کد خبر : 134519
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
-

پیش‌بینی مهم رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها

پیش‌بینی مهم رئیس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها
رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: همچنان رکود بر بازار حاکم است و با کاهش شدید تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم. بازار در حال حاضر به ثبات نسبی خوبی رسیده و از هرگونه التهاب به دور است.

به گزارش سورپرس؛ بررسی روند قیمت‌ها در بازار طلا در طول یک هفته گذشته، از ریزش قیمت طلا حکایت دارد، به طوری که هر گرم طلای ۱۸عیار کاهشی در حدود ۲۷ هزار تومان را در طول یک هفته گذشته تجربه کرده است. همچنین هر مثقال طلا در بازار شاهد کاهش ۱۵ تومانی قیمت‌ها بوده است.

کاهش قیمت طلا در بازار ایران در حالی است که طی یک هفته گدَشته اونس طلا در بازار جهانی رشد داشته است، به طوری که رشد ۲۷ تا ۳۱ دلاری را تجربه کرده است.

در این شرایط، نادر بذرافشان، رییس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا می‌گوید: در هفته‌ای که گذشت، روند قیمت طلا در بازاز‌های جهانی همچنان صعودی بود؛ به گونه‌ای که ٢٨ تا ٣١ دلار افزایش را تجربه کرد، اما در مجموع شاهد ٣٢ دلار افزایش اونس جهانی طلا در این هفته بودیم؛ این در حالی بود که طی یک ماه اخیر تا این میزان افزایش رخ نداده بود و نهایت بین پنج تا ١٠ دلار بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه می‌دهد: با وحود روند صعودی طلا در بازار‌های جهانی، در بازار داخلی سکه و طلا همچنان در مسیر کاهش قیمت بوده است. این روند کاهشی از ابتدای تیر ماه ادامه‌دار و به تدریج تشدید شد، در این هفته هم شاهد قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم.

وی می‌افزاید: همچنان رکود بر بازار حاکم است و با کاهش شدید تقاضا در بازار سکه و طلا روبرو هستیم. بازار در حال حاضر به ثبات نسبی خوبی رسیده و از هرگونه التهاب به دور است.

بذرافشان تاکید می‌کند: از ابتدای سال رکود و کاهش تقاضا در بازار شکل گرفته است که طبق برآوردها، نسبت به رشد تقاضا، حدودا ٧٠ درصدی رکود و کاهش تقاضا طی سال داشته‌ایم، اما در یک هفته اخیر بیشتر هم شده و این کاهش تقاضا چشمگیر شده است. این کاهش تقاضا، صنعت طلا را در وضعیت نامناسبی به لحاظ تولید قرار داده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.