کد خبر : 70587
تاریخ انتشار : شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
-

پیروزی ملت فلسطین موفقیت همه ملسمانان جهان است

پیروزی ملت فلسطین موفقیت همه ملسمانان جهان است
رئیس جمهور با تبریک پیروزی ملت فلسطین گفت: مقاومت و وحدت این ملت و پاسخ قاطعی که غزه به تجاوزات صهیونیست‌ها داد موفقیت بزرگی برای ملت فلسطین و البته برای همه مسلمانان است.
به گزارش سورپرس، روحانی، رییس جمهور امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به پیروزی‌های ملت فلسطین در مقابله با صهیونیست‌ها در دو هفته مبارزه و مقاومت اشاره کرد و گفت: در جنگ تمام عیار دو هفته‌ای بین مردم مسلمان فلسطین و رژیم غاصب صهیونیستی برای اولین بار تمام مردم فلسطین یکپارچه بودند و بخش‌های مختلف فلسطین از جمله کرانه غربی و غزه و اردوگاه‌های فلسطینی در کشور‌های دیگر و منطقه ۱۹۴۸ به صورت یکپارچه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستادند. رئیس جمهور اضافه کرد: انصافا ملت‌ها در همه کشور‌ها خوب وارد عمل شدند و به حمایت از مردم مظلوم فلسطین پرداختند، اما متاسفانه برخی دولت‌ها از جمله دولت‌های غربی مواضع نادرستی اتخاذ کردند و در عین حال کشور‌های اسلامی مواضع خوبی اتخاذ کردند.
روحانی گفت: از دنیای عرب انتظار دیگری بود، اما متاسفانه خیلی از آن‌ها تا روز‌های آخر ساکت بودند. رئیس جمهور با اشاره به اینکه مقاومت و ایستادگی یک ملت پیروزی را به همراه دارد افزود: یکی از موارد آن که ما دیدیم همین بود که ملت فلسطین در برابر یک رژیم تا دندان مسلح که تمام غربی‌ها از آمریکا گرفته تا اروپا به آن کمک می‌کنند، به پیروزی رسید. رئیس جمهور این پیروزی را به ملت صبور، مقاوم و مجاهد فلسطین تبریک گفت. وی همچنین قرارگرفتن در آستانه سالروز سوم خرداد، آزادسازی خرمشهر در جنگ تحمیلی را به مردم ایران، رزمندگان و خانواده شهدا تبریک گفت.
ملت ایران در این ۱۵ ماه کرونایی پیروز بودند
 رئیس جمهور با تاکید بر اینکه دولت در این ۱۵ ماه شیوع کرونا یک ساعت راحت نداشته است گفت: ملت ما در این ۱۵ ماه پیروز بود. روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که روز‌های شیوع کرونا به ویژه پیک کرونا روز‌های سختی برای کشور بود تصریح کرد: روز‌هایی که یک ویروس جهش یافته وارد کشور می‌شود و یک استان را درگیر می‌کند، روز‌های بسیار سختی است؛ البته روز‌های امیدوارکننده هم داشتیم یعنی آن روز‌هایی که مردم در سراسر جهان احساس کردند دانشمندان به واکسن رسیده اند.
 رئیس جمهور با اشاره به این که ممکن است واکسن ایده آل و صددرصد نباشد اظهار داشت: به هر حال این واکسن می‌تواند مانع خوبی برای مرگ و میر باشد و اگر واکسیناسیون به طور وسیع انجام گیرد مانع گردش ویروس در کشور می‌شود و این برای مردم ما امیدوارکننده بود. روحانی همچنین اظهار داشت: این ۱۵ ماه، یک آزمایش تاریخی برای ملت‌ها مخصوصا ملت بزرگ ما بود؛ این ۱۵ ماه سختی با جنگ اقتصادی همراه شد و وقتی این دو با هم ضمیمه می‌شود بسیار سخت خواهد بود.
 رئیس جمهور ادامه داد: کشوری که تحریم اقتصادی ندارد می‌تواند مایحتاجش را به راحتی خریداری بکند، اما که در تحریم بودیم سختی داشتیم؛ کشوری که تحریم نیست به راحتی می‌تواند به طبقات و گروه‌هایی که دچار آسیب شده است کمک کند. البته ما هم به مردم کمک کرده ایم، اما به هر حال برای ما روز‌های سختی گذشت.
روحانی تاکید کرد: این آزمایش برای ملت ایران آزمایش بزرگی بود؛ قطعا ملت ما در این ۱۵ ماه، ملت پیروز بود و قطعا مدافعین سلامت گروه پیروز در کشور ما بودند؛ ما در این تردید نداریم.وی با اشاره به این که دولت هم یک ساعت راحت در این ۱۵ ماه نداشت افزود: همه وزراء، کارگزاران و کارکنان دولت در سراسر کشور که مسئولیت‌های ویژه داشتند، نه روز تعطیل و نه جمعه داشتند. همه روز‌ها و ساعات زمان فعالیت آن‌ها بود که با همه توان دولت برای کاهش رنج مردم تلاش کرد.
لزوم رعایت پروتکلهای بهداشتی در زمان تبلیغات انتخاباتی
رئیس جمهور گفت: در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری باید با دقت تمام پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه و اجرا قرار گیرد. روحانی در ادامه سخنان خود افزود: مشکل‌ترین دوران در زمان کرونا، دوران تبلیغات انتخاباتی است که البته برای روز انتخابات نیز باید فاصله‌ها را مراعات و زمان انتخابات را بیشتر کنیم امروز تصمیم مهمی در این جلسه اتخاذ شد که کمی زمان انتخابات را توسعه دهیم. وی اضافه کرد: وزارت کشور از پیش تصمیم گرفته است که صندوق‌ها را افزایش دهد و اپلیکیشن شعبه یاب سریع در اختیار مردم قرار گیرد که مردم در روز انتخابات بتوانند از روی این اپلیکیشن تشخیص دهند که کدام یک از حوزه‌های نزدیک شان برای رای دادن خلوت است و مراجعه نمایند.
رئیس جمهور گفت: اگر وزارت کشور در روز انتخابات ببیند که یکی از حوزه‌های اخذ رای شلوغ است فورا باید صندوق سیار را به همان مکان بفرستد. روحانی افزود: اگر برای روز انتخابات تصمیم دیگری هم از لحاظ پروتکل‌های بهداشتی لازم بود، اتخاذ خواهد شد. رئیس جمهور با اشاره به اینکه دستور اصلی جلسه امروز ستاد مقابله با کرونا تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بود، گفت: بسیار مهم است که ما در زمان تبلیغات که پس از اعلام اسامی از سوی شورای نگهبان صورت می‌گیرد پروتکل‌های بهداشتی را به صورت دقیق رعایت کنیم.
وی افزود: در جلسه امروز مصوب شد که اجتماعات نباید در فضای سربسته باشد و اگر جمعیتی هست باید حتما در فضای بزرگ و باز و با اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت و رعایت فاصله‌ها این تبلیغات صورت گیرد. رئیس جمهور گفت: اگر جلسه‌ای هم در فضای بسته برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود باید با رعایت پروتکل‌ها انجام شود.
روحانی افزود: برای اجرای پروتکل‌های بهداشتی در زمان تبلیغات باید خود نامزد‌های انتخابات تلاش کنند و ستاد‌های آن‌ها باید احساس مسئولیت کنند و مسئولین استانی اعم از استاندار، فرماندار و بخشدار باید در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی احساس مسئولیت کنند. رئیس جمهور گفت: نیرو‌های انتظامی، بسیج و سپاه باید دقت کنند مقرراتی که در ستاد ملی کرونا وضع و ابلاغ می‌شود و در شرایط کرونا حکم قانون دارد رعایت شود. روحانی افزود: رعایت پروتکل‌ها باید از سوی تمامی بخش‌ها برای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری صورت گیرد تا تبلیغات ما حداقلی نشود و حداکثری صورت گیرد ولی اجتماعات باید حداقلی باشد.
رئیس جمهور گفت: تبلیغات باید از صدا و سیما و فضای مجازی باشد و در مصوبه‌ای که امروز داشتیم از صدا و سیما و وزارت ارتباطات و اپراتور‌ها خواسته شده است به وظیفه خود عمل کنند و فضای بازتر و بیشتری را در اختیار نامزد‌ها قرار دهند تا آن‌ها بتوانند نظرات خود را اعلام کنند و ما بتوانیم انتخابات شکوهمندی داشته باشیم و سلامت مردم نیز حفظ شود.
روحانی تاکید کرد: حداقل تا پایان امسال باید همه سبک زندگی جدیدی را که آغاز کرده ایم، حفظ کنیم و تلاش ما این است که بتوانیم در روز‌های آینده مردم بتوانند از واکسن استفاده کنند.
رئیس جمهور با اشاره به گزارشی که امروز در این جلسه در خصوص واکسیناسیون ارایه شد، گفت: تاکنون بیش از ۵ میلیون دوز واکسن توزیع شده و بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر نیز در کشور واکسینه شده اند و این روند ادامه دارد.
روحانی ابراز امیدواری کرد: ۱۵ میلیونی که هدف ما در واکسیناسیون از نظر سالمندبودن و داشتن بیماری‌های خاص بود تا آخر خرداد و اوایل تیرماه واکسینه شوند و ما به این هدف برسیم. رئیس جمهور افزود: امیدوارم تا پایان دولت بتوانیم قدم مهمی را در مساله واکسیناسیون برداریم وآرامشی در جامعه بوجود آوریم.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.