کد خبر : 125065
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
-

پیتر سیارتو: باید از تأمین سلاح برای اوکراین خودداری شود

پیتر سیارتو: باید از تأمین سلاح برای اوکراین خودداری شود
وزیر امور خارجه مجارستان امروز در سخنانی اعلام کرد: باید از تأمین سلاح برای اوکراین خودداری شود.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، به نقل از وبگاه اینتل ریپابلیک، «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان امروز دوشنبه با سفر به شهر مینسک پایتخت بلاروس در ارتباط با لزوم مذاکره برای حل و فصل تنش ها در اوکراین سخن گفت.

وزیر امور خارجه مجارستان در این خصوص گفت: بوداپست از مینسک می خواهد تا هر کاری که ممکن است برای دستیابی به صلح در اوکراین انجام دهد. ما باید از هر اقدامی که می‌ تواند منجر به تشدید درگیری ها در اوکراین شود، از جمله تأمین سلاح برای به کی یف، اجتناب کنیم.

در ارتباط با ارسال سلاح برای اوکراین، «آندژی دودا» رئیس جمهور لهستان پیشتر گفته بود که اگر ظرف چند هفته آتی برای اوکراین تسلیحات غربی فراهم نشود، احتمالا روسیه پیروز جنگ خواهد بود.

رئیس جمهور لهستان در پاسخ به این پرسش که آیا به اعتقاد او روس‌ ها می‌ توانند در اوکراین پیروز شوند، گفت: بله؛ اگر اوکراین بلافاصله کمک‌ های موردنیازش را دریافت نکند، آنها (روس‌ ها) می‌ توانند پیروز شوند. مقامات کی‌ یف زیرساخت نظامی مدرن ندارند اما مردم‌ شان را دارند. اگر طی هفته‌ های آتی برای اوکراین تجهیزات نظامی ارسال نکنیم، (ولادیمیر) پوتین، رئیس جمهور روسیه می‌ تواند پیروز شود. او قادر به پیروزی است و نمی‌ دانیم تا کجا پیش خواهد رفت.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه بی‌توجه از کنار اظهارات دودا عبور نکرد و در کانال تلگرامی خود نوشت که حتی اگر سلاح‌ های غربی در سریع‌ ترین زمان ممکن هم به اوکراین ارسال شود، آنها قادر به پیروزی در جنگ نخواهند بود. دولت کی‌یف و حامیان خارجی‌اش «محکوم به شکست» هستند. تحویل سلاح هم به شما کمک نخواهد کرد. آنها تنها شرایط را وخیم‌تر می‌کنند. اظهار ندامت بابت کارهایی که کرده‌اند، تنها راه نجات غرب است.

انتهای پیام/۷۷۷

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.