کد خبر : 92862
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۸
-

پیام مشاور رییس جمهور در سالروز درگذشت «زرتشت»، پیامبر ایرانی

پیام مشاور رییس جمهور در سالروز درگذشت «زرتشت»، پیامبر ایرانی
مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی، سالروز درگذشت اشوزرتشت، پیام‌آور راستی، صلح و روشنایی را به تمام پیروان ادیان توحیدی و ایرانیان زرتشتی آرامش باد گفت.

به گزارش سورپرس، ماموستا عبدالسلام کریمی در پیام خود براساس دین زرتشت هدف عالی و نهایی زندگی را رسیدن به نور و روشنایی و رسایی و شادمانی بیان کرد و راه رسیدن به نور و شادی را اندیشه نیک، دانش نیک و آیین راستی دانست.

پیام مشاور رییس جمهور را می‌خوانیم:

به نام خداوند جان و خرد
پنجم دی ماه مصادف است با سالروز درگذشت اشوزرتشت، پیام‌آور راستی، صلح و روشنایی. این روز را به تمام پیروان ادیان توحیدی و ایرانیان عزیز زرتشتی، تسلیت می‌گویم.

هر ایرانی بر خود می بالد که فرزند سرزمین و فرهنگی است که به گواه تاریخ، گهواره ادیان آسمانی، مهد یکتاپرستی و بستر امنی برای یکتاپرستان جهان بوده است.
پیام حضرت زرتشت، همچون حضرت محمد (ص)، حضرت موسی، حضرت عیسی، حضرت یحیی و تمام پیام‌آوران آسمانی، جهان‌شمول، انسانی و اخلاقی بود.

پرستش اهورامزدا؛ خدای یکتای بی همتا و دانای هستی بخش؛ دوری از کنش بد، ظلمت و پلیدی؛ رعایت حقوق انسان‌ها و راستی و درستکاری، خردورزی، مهرورزی، خیرخواهی عمومی و شادزیستن و شادی آفریدن برای همگان، از آموزه‌های اصلی زرتشت بود.

اوستا (گاهان یا گات‌ها) کتاب آسمانی زرتشتیان است. براساس تعالیم این دین، هدف عالی و نهایی زندگی رسیدن به نور و روشنایی و رسایی و شادمانی است و راه رسیدن به نور و شادی، اندیشه نیک، دانش نیک و آیین راستی است.

جای بسی تقدیر است که زرتشتیان در طول تاریخ پر فراز و نشیب این سرزمین، همواره از جشن های کهن ایرانی همچون نوروز، سده و مهرگان و میراث فرهنگی و آثار باستانی ایران زمین، حراست و حفاظت کردند.

ضمن گرامیداشت این روز بزرگ، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و ایثارگران و جانبازان معظم ایرانیان زرتشتی را گرامی می داریم. برای روان پاک اشوزرتشت آرامش و شادمانی و برای ایرانیان عزیز زرتشتی سربلندی و بهرورزی توأم با سلامتی را مسالت دارم.

عبدالسلام کریمی

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.