کد خبر : 91958
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
-

پیام تسلیت خطیب زاده در پی درگذشت «برت فراگنر»، ایران‌شناسان معاصر

پیام تسلیت خطیب زاده در پی درگذشت «برت فراگنر»، ایران‌شناسان معاصر
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «برت فراگنر» از بزرگترین ایران‌شناسان معاصر بود که که نزدیک به ۶ دهه از عمر خود را وقف شناخت و معرفی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران کرد.

به گزارش سورپرس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه در حساب کاربری خود در اینستاگرام، نوشت: درگذشت پروفسور «برت فراگنر»، ایران‌شناس بزرگ معاصر و بنیانگذار موسسه ایران‌شناسی اتریش را به جامعه علمی و ایران شناسان و همه ایران دوستان تسلیت می‌گویم.

وی با بیان اینکه حدود سه سال قبل، زمانی که مدیر کل دفتر مطالعات وزارت امورخارجه بودم در وین او را ملاقات کردم، آورده است: شخصیتی فرهنگی، عالم و دوست داشتنی که آنچنان دلداده فرهنگ و تمدن ایران بود که ایران را وطن دوم خود می‌نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: پروفسور فراگنر از بزرگترین ایران شناسان معاصر بود که نزدیک به ۶ دهه از عمر خود را وقف شناخت و معرفی تاریخ، فرهنگ و ادبیات ایران کرد و نقش مهمی در معرفی فرهنگ و تاریخ ایران و زبان فارسی به جامعه علمی اروپا و بویژه در کشورهای آلمانی زبان داشت و با نگارش آثار متعدد علمی نظیر «خاطرات نویسی ایرانیان» و فعالیت‌های سترگ خود تأثیری ماندگار بر سپهر ایران شناسی جهان به جا گذاشت و به همین دلیل، جایگاه ویژه و محبوبی در ایران و در میان ایرانیان دارد.

خطیب زاده در پایان مطلب خود نوشت: پرفسور فراگنر در جامعه علمی و دانشگاهی ایران چهره‌ای شناخته شده‌ای بود و در سال ۱۳۸۸ جایزه بنیاد موقوفات محمود افشار را به پاس ترویج فرهنگ و تاریخ ایران دریافت کردند و در سال ۱۳۸۳ نیز منتخب چهارمین همایش چهره‌های ماندگار ایران شد.

انتهای پیام/۱۱۱

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.