کد خبر : 62794
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
-

به‌همت هیئت «فرزندان شهدای اسلام» صورت گرفت؛

پویش «شهید مهربان من» از «ایلام» کلید خورد

پویش «شهید مهربان من» از «ایلام» کلید خورد
دبیر پویش «شهید مهربان من» در تشریح نحوه برگزاری این پویش، گفت: در این طرح به نیابت هر شهید، افراد خیّر سرپرستی یک کودک یتیم و بی‌بضاعت را عهده‌دار خواهند شد.
به گزارش گروه اجتماعی سورپرس، آیین رونمایی از پویش «شهید مهربان من» با حضور حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، «محمد نوذری» استاندار ایلام، «اسدالله تولیده» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام، «امیر قلیج‌خانی» مدیرعامل مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» جمعی از مسئولان، فرماندهان نظامی و خانواده‌های معظم شهدا، در گلزار شهدای «صالح‌آباد» استان ایلام برگزار شد.

سرپرستی یک کودک بی‌بضاعت به نیابت از یک شهید

«امیر قلیچ‌خانی» مدیرعامل مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» و دبیر پویش «شهید مهربان من»، در این مراسم اظهار داشت: روزی که امام خمینی (ره) بنیاد شهید و امور ایثارگران را تأسیس کردند، فرزندان شهدا خردسال بودند، اما اکنون پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از جنگ تحمیلی، فرزندان شهدا با صبر و استقامت و همگرایی با یکدیگر، برای ایرانی سربلند و آباد تلاش خواهند کرد.

وی با تشریح نحوه برگزاری پویش «شهید مهربان من» که از استان ایلام کلید خورده است، اظهار داشت: در این طرح به نیابت هر شهید، افراد خیّر سرپرستی یک کودک یتیم و بی‌بضاعت را عهده‌دار خواهند شد.

پویش «شهید مهربان من» از «ایلام» کلید خورد/ سرپرستی کودکان بی‌بضاعت به نیابت از شهدا

مسئول هیئت «فرزندان شهدای اسلام» با اشاره به اینکه همه ما به مردم ایلام بدهکار هستیم و نمی‌توان نقش این مردم غیور را در دفاع مقدس نادیده گرفت، افزود: استان ایلام بیش از ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و پدران خیلی از ما فرزندان شهدا، در این نقطه مرزی شربت شهادت را نوشید‌ه‌اند.

وی ادامه داد: استان ایلام، استان مهربانی‌ها و افراد قدرتمند است که در طول تاریخ، همواره به نیکی خود را ثابت کرده‌اند و ما خوشحالیم که طرح «شهید مهربان من» از استان شروع می‌شود و امیدواریم با همت افراد خیّر و دغدغه‌مند بتوانیم آن را در تمام کشور تسری دهیم و به سرانجام برسانیم.

فرزند شهید امیر سرتیپ قلیچ‌خانی در پایان، از حجت‌الاسلام شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که سرپرستی پنج کودک یتیم را در طرح «شهید مهربان من» عهده‌دار شده است، تشکر و قدردانی کرد.

حمایت از اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر مورد تأکید امام خمینی (ره) بود

حجت‌الاسلام «یوسفعلی شکری» در ابتدای این مراسم، ضمن تبریک به‌مناسبت سالروز مبعث پیامبر گرامی اسلام (ص) و روز بزرگداشت شهید، با بیان این‌که ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) بنیاد شهید تأسیس شد، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولین اقدام در کنار سپاه، ژاندارمری، ارتش و نیروی مردمی کمیته انقلاب اسلامی، بنیاد شهید را تأسیس کردند.

وی با اشاره به این‌که تأکید امام خمینی (ره) بر این بود که از اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر جامعه باید حمایت شود، تصریح کرد: به‌همین جهت ایشان دستور تأسیس کمیته امداد را صادر فرمودند؛ چراکه اگر یک جامعه قرار باشد از گردنه پر خطر و پر پیچ و خم اجتماعی عبور کند، باید به فقرا و مساکین جامعه و بی‌سرپرست‌ها توجه و کمک کند، تا بتواند به سلامت از شرایط سخت و دشوار عبور کند.

پویش «شهید مهربان من» از «ایلام» کلید خورد/ سرپرستی کودکان بی‌بضاعت به نیابت از شهدا

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه سرپرست خانواده ستون خانواده است و اگر خانواده‌ای از داشتن سرپرست محروم باشد، به مشکل می‌خورد، افزود: اگر کار تیمی در جامعه اکران نشود، آن جامعه رو به زوال می‌رود و اگر همیت و دست‌گیری نباشد، هیچ کار خیری صورت نمی‌گیرد.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای بزرگداشت شهید، خانواده شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت، بنیاد شهید را تأسیس کردند، اظهار داشت: تکریم و بزرگداشت شهید در واقع تکریم کسانی است که جان خود را فدای آزادی، استقلال و امنیت جامعه کردند.

وی عنوان کرد: اگر تکریم شهید و فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین مجاهدت، دفاع از حریم مملکت و جانفشانی برای آزادگی انسان‌ها در جامعه وجود نداشته باشد، آن‌جاست که دشمن حمله می‌کند و جامعه تسلیم می‌شود.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یادآور شد: اگر آمریکا، اسرائیل و سایر ابرقدرت‌ها جرأت حمله نظامی به ایران را ندارند، این را مدیون مردان ایثارگری همانند شهید حسین فهمیده‌ها هستیم که با وجود کودکی و سن کم، در مقابل زور و ستم به کمر خود نارنجک بستند و راه شهادت را برگزیدند؛ بنابراین وقتی دشمن این فرهنگ را می‌بیند، به خود جرأت تعدی و حمله را نمی‌دهد.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم ایلام در دوران دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: دشمن دلاوری‌ها و پایمردی‌های مردم ایلام را فراموش نمی‌کند، مردم این خطه مردانه ایستادند و نقشه‌های شوم دشمن را عقیم و نقش بر آب کردند.

حجت‌الاسلام شکری در پایان، سلام گرم رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) را به مردم شریف استان ایلام و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ابلاغ کردند.

به گزارش سورپرس، مرکز نیکوکاری «یادگاران شهدا» که به‌همت «هیئت فرزندان شهدای اسلام» و با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، کمیته امداد امام خمینی (ره)، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی و بسیج سازمان صدا و سیما راه‌اندازی شده است، با راه‌اندازی پویش «شهید مهربان من»، در گام نخست حمایت از کودکان یتیم استان ایلام را در نظر گرفته است و در گام‌های بعدی نیز حمایت از کودکان یتیم سایر استان‌های کشور مد نظر خواهد داشت.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.