کد خبر : 63472
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
-

پنتاگون شرکای خود را از خریدن سلاح روسی برحذر داشت

پنتاگون شرکای خود را از خریدن سلاح روسی برحذر داشت
وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت متبوعش به متحدان خود گفته است که از روسیه سلاح و تجهیزات نظامی نخرند تا از تحریم‌های آمریکا در امان باشند.
به گزارش گروه بین الملل سورپرس، “لوید آستین” وزیر دفاع آمریکا که برای گفتگو با مقامات هندی به دهلی نو سفر کرده است، روز شنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که واشنگتن در خصوص خرید سلاح‌ها و تجهیزات روسی به متحدان خود هشدار داده است.

وزیر دفاع آمریکا با اشاره به اینکه با همتای هندی خود در خصوص تصمیم هند برای خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ از روسیه گفتگو کرده است، اظهار داشت: «واشنگتن از شرکایش خواسته است که از تجهیزات روسی دوری کنند تا از تحریم‌های ایالات متحده در امان بمانند.»

وی ادامه داد: «هنوز هیچ محموله‌ای از سامانه اس-۴۰۰ تحویل هند نشده و به همین دلیل احتمال تحریم هند از سوی آمریکا در نشست اخیر مورد بحث قرار نگرفت.»

آمریکا پیش از این تحریم‌هایی را علیه ترکیه در ارتباط با خرید سامانه دفاعی اس-۴۰۰ از روسیه وضع کرده و این کشور را از برنامه تولید جنگنده‌های اف-۳۵ کنار گذاشته است.

وزارت خارجه آمریکا توافق نامه اس-۴۰۰ میان آنکارا و مسکو را همچنان بزرگترین مانع در روابط ترکیه و آمریکا و نیز ناتو دانست که ترکیه را در معرض قانون کاتسا، مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم، قرار می‌دهد.
ترکیه نخستین کشور عضو ناتو است که این سامانه موشکی را از روسیه خریداری کرده است. بر اساس توافق آنکارا با مسکو در سال ۲۰۱۷، ترکیه چهار سامانه موشکی اس-۴۰۰ به ارزش ۲/۵ میلیارد دلار را از روسیه تحویل می‌گیرد.
تحویل سامانه‌های اس-۴۰۰ روسیه به ترکیه در ژوئیه ۲۰۱۹ آغاز شد و طبق گزارش‌ها، روند استقرار این سامانه موشکی در جریان است. آمریکا بار‌ها به ترکیه هشدار داده درصورتی که از روسیه سامانه‌های اس- ۴۰۰ را تحویل بگیرد، با تحریم‌های واشنگتن مواجه خواهد شد ترکیه، اما تاکنون حاضر به تسلیم در مقابل فشار‌های آمریکا نشده و تأکید کرده است به هیچ عنوان از دریافت سامانه‌های اس- ۴۰۰ عقب‌نشینی نخواهد کرد.
مجموعه‌های پدافند موشکی اس۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.‌ای -۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیما‌ها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.