کد خبر : 39143
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
-

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران عنوان کرد؛

پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز وارد فاز اجرا می‌شود

پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز وارد فاز اجرا می‌شود
با امضای تفاهم نامه‌ای میان شهردار تهران و مدیرعامل شرکت راه‌آهن، بزرگ ‌مقیاس‌ترین فرصت بازآفرینی پایتخت موسوم به محور شارباغ در فضای فوقانی تونل راه‌آهن تهران - تبریز سرانجام وارد مرحله نهایی شد.

به گزارش سورپرس به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری در خصوص مراحل اجرایی پروژه بازآفرینی فضای فوقانی تونل راه آهن تهران- تبریز گفت: بعد از تفاهم نامه‌ای که شهردار تهران با مدیرعامل شرکت راه‌آهن منعقد کرد، از طریق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری‌ها برای تحویل زمین انجام شد و حالا در فاز اول، ۵۰میلیارد تومان از ۱۸۰میلیارد تومانی که شهرداری تعهد کرده بود، به مجری پروژه تونل پرداخت شد.

وی افزود: در مقابل آن، از حدود ۲۷هکتار زمینی که وجود داشت ۹هکتار در اختیار شهرداری تهران قرار گرفت و قرار است در همین هفته زمین مورد نظر به‌طور رسمی به شهرداری تحویل داده شود. از سوی دیگر با توجه به اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران هم پیمانکار طرح را انتخاب کرده، این آمادگی وجود دارد که بلافاصله عملیات اجرایی آن شروع شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: با توجه به اینکه طرح شارباغ یا همان فضای فوقانی راه‌آهن تهران- تبریز در عرصه‌ای با وسعت ۵۰هکتار اجرا می‌شود، این پروژه باید در چند مرحله به اجرا درآید. در فاز نخست ۴ نقطه شامل ۲ نقطه در منطقه ۱۷و ۲ نقطه در منطقه ۱۸شهرداری به‌عنوان نقاط اولویت اول انتخاب شده‌اند که هر یک از آنها حدود ۲۵۰متر طول دارند و در مجموع این ۴ نقطه یک کیلومتر از ۹کیلومتر طول مسیر را شامل می‌شود.

علی اکبری اضافه کرد: این ۴ نقطه در واقع مفاصل اصلی پروژه هستند و به‌عنوان فاز نخست اجرا درنظر گرفته شده‌اند و عملیات اجرایی ساخت طرح قرار است از همین نقاط کلید بخورد. در گام دوم مسیرهایی که ۴نقطه را به هم وصل می‌کنند به مساحت حدود ۶ هکتار به‌عنوان فاز دوم در برنامه قرارمی‌گیرند و به‌تدریج بقیه فازها اجرایی خواهند شد.

انتهای پیام/ ۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.