کد خبر : 78130
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۸
-

پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر/ شکست استقلال برای قهرمانی سپاهان کافی نبود

پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر/ شکست استقلال برای قهرمانی سپاهان کافی نبود
 تیم فوتبال پرسپولیس با برتری دو بر صفر مقابل پیکان برای پنجمین فصل متوالی قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران شد تا رکوردش را دست نیافتنی‌تر کند.

به گزارش گروه ورزشی سورپرس؛ از ساعت ۲۱ و ۱۵ دقیقه امشب (جمعه) در هفته پایانی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران، پرسپولیس به میهمانی پیکان رفت و با کسب برتری دو بر صفر به امتیاز ۶۷ رسید و برای پنجمین بار متوالی، جام قهرمانی را از آن خود کرد.

این برای هفمین مرتبه در ادوار مختلف لیگ برتر ایران است که پرسپولیس به قهرمانی دست می‌یابد تا پرافتخارترین تیم باشد. سپاهان هم با پنج قهرمانی در رتبه دوم تیم‌های پرافتخار لیگ قرار دارد.

پیکان هم با پذیرش هشتمین شکست فصل در امتیاز ۴۰ باقی ماند.

قضاوت این دیدار که در ورزشگاه شهدای قدس برگزار شد را «موعود بنیادی‌فر» برعهده داشت.

پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس؛ آسمان لیگ سُرخ شد

پرسپولیس مطابق انتظار بازی را تهاجمی آغاز کرد و در دقیقه نهم پاس «مهدی ترابی» را «مهدی عبدی» با حضور به موقع در سه قدم به تور دروازه پیکان چسباند تا صدرنشین خیلی زود به خواسته‌اش برسد.

پیکانی‌ها در ادامه برای جبران گل خورده، روش تهاجمی را در دستور کار قرار دادند تا نتیجه را تغییر بدهند.

پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس؛ آسمان لیگ سُرخ شد

برتری پرسپولیس ادامه یافت و در دقیقه ۲۱ نوبت به «احمد نوراللهی» رسید تا عملکرد خوب هفته‌های اخیرش را تداوم بخشیده و در بین مدافعان پیکان صاحب توپ شده و به ضربه‌ای آرام دومین گل سرخ‌پوشان را به ارمغان آورد.

در دقیقه ۲۴ ضربه ارسال «امیرحسین رنگرز» پس از برخورد به مدافع پرسپولیس به تیرک دروازه برخورد کرد.

تیم تحت هدایت «یحیی گل‌محمدی»‌ در ادامه به خوبی بازی را کنترل کرد تا نیمه نخست را با برتری دو بر صفر به اتمام برساند.

پنجمین قهرمانی متوالی پرسپولیس؛ آسمان لیگ سُرخ شد

در ابتدای نیمه دوم پیکان می‌توانست به گل برسد که این موقعیت از دست رفت.

سپس سرمربی پرسپولیس، «سعید آقایی» را جانشین عبدی کرد تا روش تیمش تدافعی شود و دقایق باقی مانده را محتطانه بازی کند. پس از آن هم، «احسان پهلوان» جانشین ترابی شد.

در ادامه این دیدار، پیکان توانی برای جبران نداشت و بازیکنان پرسپولیس هم به خوبی از برتری خود محافظت کرده تا بازهم جشن قهرمانی برپا کنند.

سپاهان با دو گل استقلال را شکست داد اما برای قهرمانی کافی نبود

همچنین از هفته پایانی رقابتهای لیگ برتر، دو تیم استقلال و سپاهان از ساعت ۲۱:۱۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. که این دیدار با نتیجه ۲ بر یک به سود سپاهان به پایان رسید.

ترکیب تیم فوتبال استقلال؛ سیدحسین حسینی – سیاوش یزدانی – محمد دانشگر – محمدحسین مرادمند – وریا غفوری – متین کریم زاده (از دقیقه ۴۶ محمد نادری) – مسعود ریگی (از دقیقه ۸۷ سعید مهری) – آرش رضاوند (از دقیقه ۵۸ مهدی مهدی پور) – فرشید اسماعیلی (از دقیقه ۷۵ سبحان خاقانی) – مهدی قایدی – ارسلان مطهری (از دقیقه ۵۸ آرمان رمضانی)

ترکیب تیم فوتبال سپاهان؛ پیام نیازمند، عزت‌الله پورقاز (از دقیقه ۸۷ محمد نژادمهدی)، سجاد شهباززاده، محمد محبی (از دقیقه ۴۶ رضا میرزایی)، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، سیدمحمد کریمی، احسان حاج صفی (از دقیقه ۴۶ یاسین سلمانی)، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی (از دقیقه ۶۷ جلال‌الدین علی محمدی)، محمدرضا خلعتبری (از دقیقه ۶۷ روح الله باقری).

این بازی در نیمه دوم بسیار جذاب تر از نیمه اول دنبال شد و هر دو تیم با تعویض هایی که داشتند فشار زیادی به تیم مقابل وارد کردند و بارها موفق به خلق موقعیت شدند. در این نیمه ۳ بار توپ از خط دروازه ها عبور کرد که سهم سپاهان ۲ و سهم استقلال یک گل بود.

سپاهان در شبی که این پیروزی هم چاره کار آنها برای قهرمانی نبود، حسن ختامی خوب در لیگ بیستم داشته باشد و با پیروزی به مقام نایب قهرمانی و سهمیه آسیا برای فصل آینده رسید.

دقیقه ۵۳ گل اول سپاهان؛ تیم سپاهان در نخستین حرکت جدی خود در نیمه دوم به گل رسید. پاس در عمق سروش رفیعی با فرار رضا میرزایی بازیکن تعویضی سپاهان و ضربه دقیق او که در حالتی تک به تک زده شد، تبدیل به گل اول سپاهان در این دیدار شد.

دقیقه ۸۶ گل دوم سپاهان؛ زننده گل اول در این دقیقه در نقش سازنده گل دوم حاضر شد و با پاسی طلایی بهترین گلزن این فصل را با دروازه‌بان استقلال تک به تک کرد تا سجاد شهباززاده مهاجم سابق استقلال بیستمین گل این فصل خود را به ثمر رساند.

دقیقه ۹۰ گل اول استقلال؛ در آخرین لحظات بازی آبی پوشان پشت محوطه جریمه سپاهان صاحب ضربه ایستگاهی شدند که مهدی مهدی پور با ضربه ای استثنایی دروازه سپاهان را باز کرد.

سپاهان با شکست دادن استقلال و مجیدی در خانه ۶۵ امتیازی شد و لیگ بیستم را با نایب قهرمانی به اتمام رساند و استقلال با ۵۶ امتیاز سوم شد.

به گزارش سورپرس؛  تراکتور سازی هم با شکست سنگین سایپا با نتیجه ۵ بر یک  در جایگاه چهارم ایستاد و سایپا هم با ۲۶ امتیاز  به لیگ‌یک سقوط کرد.

همچنین تیم ذوب آهن اصفهان علیرغم  شکست یک بر صفر برابر مس رفسنجان به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سایپا با ۲۶ امتیاز در لیگ برتر سال آینده  ماندنی شد.

امشب همچنین جدال دو تیم نساجی مازندران و گل گهر سیرجان به تساوی دو بر دو انجامید. و تیم قلعه نویی با تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتور در جایگاه پنجم ایستاد.

جدال پدیده و فولاد با تساوی بدون گل خاتمه یافت و یاران نکونام بهترین فرصت را  برای کسب رتبه چهارم از دست دادند و با ایستادن بر روی سکوی ششمی با لیگ‌بیستم وداع کردند.

بنابراین گزارش؛ آلومینیوم اراک در خانه مقابل نفت مسجد سلیمان با نتیحه یک بر صفر شکست خورد و صنعت نفت آبادان  دو بر یک ماشین سازی تبریز را معلوب کرد.

گفتنی است؛ لیگ بیستم با همه حواشی و فراز و نشیب هایش با قهرمانی پرسپولیس  در دوران کرونا به اتمام رسید.

انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.