کد خبر : 112992
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
-

چند خبر از پرس تی وی؛

پرده‌برداری از جنایات اسراییلی‌ها در «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی»

پرده‌برداری از جنایات اسراییلی‌ها در «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی»
برنامه «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی»  (Palestine: Declassified)شبکه پرس تی‌وی نگاهی دارد به وضعیت اسفناک زندان‌های اسرائیل و استثمار جانی و مالی فلسطینیان در این زندان‌ها.

به گزارش گروه فرهنگی سورپرس به نقل از روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، سیستم زندان‌های رژیم صهیونیستی و مجازات‌های غیرعادی و اعمال خشونت و ظلم شدید علیه فلسطینیان در این زندان‌ها محور موضوعی برنامه این هفته «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» را تشکیل می‌دهد.

کریس ویلیامسون مجری برنامه به تشریح اقدامات غیرانسانی و خلاف حقوق بشری علیه زندانیان فلسطینی می‌پردازد که حتی کودکان نیز از این گونه رفتارها در امان نیستند.

دیوید میلر صاحب‌نظر در مسائل فلسطین به عنوان کارشناس در برنامه «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» حضور دارد و درباره چگونگی اعمال فشار و استثمار جانی و مالی فلسطینیان در زندان‌های رژیم صهیونیستی سخن می‌گوید.

میلر بر این حقیقت نیز تاکید می‌کند که اسراییل با اعمال جریمه‌های سنگین، زندانیان و خانواده‌هایشان را در تنگنای مالی قرار می‌دهد و آن‌ها را مجبور می‌کند تا از مقاومت فرزندان‌شان جلوگیری کنند.

بررسی نقش شرکت‌های خصوصی در نظام ظلم و ستم زندان صهیونیستی از دیگر محورهای مطرح در گفت‌وگوی ویلیامسون با میلر است.

برنامه «فلسطین؛ محرمانه‌زدایی» شنبه ساعت ۲۱ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه نیز یکشنبه ساعت ۱۶:۰۰، ۲۳:۰۰ و دوشنبه ساعت ۰۷:۰۰, ۰۳:۰۰ و سه‌شنبه ۰۸:۰۰ و چهارشنبه ساعت ۱۱:۰۰ روی آنتن  می‌رود.علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/Section/۱۵۰۱۰۸ این برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی‌وی مشاهده کنند

نانسی پلوسی

                                                                                              

به بهانه سفر نانسی پلوسی به تایوان/ بحران‌زایی‌های آمریکا در «۱۰ دقیقه»  پرس تی‌وی بررسی می‌شود

موضوع برنامه مستند «۱۰ دقیقه» (۱۰Minute)شبکه پرس تی‌وی به تحلیل و واکاوی نقش آمریکا در ایجاد بحران در کشورهای مختلف دنیا اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه ملی، مستند «۱۰ دقیقه» این هفته و به بهانه سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان به واکاوی نقش و تاثیر اقدامات مداخله‌جویانه ایالات متحده در ایجاد تنش و بحران در جهان می‌پردازد.

این مستند هفتگی به تهیه‌کنندگی مهدی عرب بر این حقیقت تاکید می‌کند که آمریکا رژیمی بحران‌زایی است و این ایجاد تنش و بحران در جهان است که بهانه ادامه حیات آن را فراهم می‌کند.

به باور نویسنده مستند «۱۰ دقیقه» موضوع سفر نانسی پلوسی به تایوان و زمینه‌سازی جنگی دیگر در منطقه شرق آسیا و تقابل‌جویی با چین نیز در همین راستا قابل‌ تامل است.

این مستند همچنین ضمن بررسی آخرین تحولات پس از سفر پلوسی به تایوان و برگزاری یک مانور گسترده نظامی توسط چین، به ارزیابی خطرات احتمالی این سفر از جمله وقوع درگیری نظامی در منطقه می‌پردازد.

 مستند «۱۰ دقیقه» تاریخچه‌ای از اقدامات مداخله‌جویانه و بحران‌زای آمریکا در دهه‌های گذشته به ویژه در منطقه شرق و جنوب شرق آسیا را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.

مستند «۱۰ دقیقه» یکشنبه ساعت ۱۴:۲۰ به وقت تهران روی آنتن پرس تی‌وی می‌رود و بازپخش آن ساعت ۰۰:۲۰، ۱۲:۲۰ و ۱۷:۲۰ روز دوشنبه، ساعت ۱۴:۰۰ سه شنبه و ۱۹:۲۰ و ۰۳:۲۰ روز چهارشنبه است.

علاقه مندان می توانند با مراجعه به لینک https://www.presstv.ir/doc/index?id=۴۶&page=۱&name=۱۰%۲۰Minutes برنامه را در وب سایت شبکه پرس تی وی نیز مشاهده کنند.

 

روایت حفظ فرهنگ‌ها در پرس تی‌وی؛

تلاش «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» برای حفظ فرهنگ کلمبیا

 

شبکه پرس تی‌وی با پخش مستند «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» راوی تلاش‌ها برای حفظ فرهنگ بومی در کلمبیا است.

 

مستند «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» روایتگر داستان گروهی از جوانان بومی منطقه‌ای در کلمبیاست که برای حفاظت از فرهنگ بومی خود سال‌هاست در حال مبارزه هستند.

این مستند ۲۵ دقیقه‌ای به بهانه نشان دادن فعالیت گروهی از مردم منطقه‌ای در کلمبیا، سعی در به تصویر کشیدن تاریخ بومی این منطقه و اهمیت بومیانی که سال‌ها جان خود را برای حفاظت از سرزمین خود فدا کرده‌اند، دارد.

این مستند به کارگردانی ماریا لورا واسکز نشان می‌دهد جمعیتی از مردم بومی منطقه‌ای در کلمبیا شامل کودکان، زنان و بزرگسالان، هدف‌شان مقاومت و وحدت در دفاع از سرزمین‌های مادری‌شان و استقلال است. این گارد بومی ساختاری پلیسی نظامی نداشته و در واقع مکانیسمی بشردوستانه و برآمده از مقاومت‌های مردمی است. هدف این گارد، محافظت از فرهنگ آبا و اجدادی و احقاق حقوق‌شان است.

مستند «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» از یک سو به بیان تاریخ منشا بومیان و از طرف دیگر، به بحران اقتصادی و ماهیتی این اقوام در قرون اخیر و چگونگی مقابله‌شان با تجاوز و غارت فرهنگی می‌پردازد.

مستند «گارد بومی، جنگجویان هزارساله» روز سه‌شنبه ساعت ۱۰:۰۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی‌وی پخش می‌شود. بازپخش این برنامه نیز چهارشنبه ساعت ۱۴:۰۰ , ۰۰:۰۰ و پنج شنبه ساعت ۰۵:۰۰ و جمعه ساعت ۱۱:۰۰ و شنبه ساعت ۱۸:۰۰و یک‌شنبه ساعت ۱۸:۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

 

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.