کد خبر : 86765
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
-

پایان موفقیت آمیز مرحله دوم عملیات آزادسازی مأرب

پایان موفقیت آمیز مرحله دوم عملیات آزادسازی مأرب
سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن با اعلام پایان مرحله دوم عملیات "بهار پیروزی"، از آزاد سازی شهرستان‌های " الجوبه" و "جبل مراد" در استان مأرب خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس، یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های ما با موفقیت مرحله دوم عملیات بهار پیروزی را با آزادسازی شهرستان‌های الجوبه و جبل مراد انجام دادند. وی با قدردانی از قبایل مأرب که در موفقیت این مرحله از عملیات نقش داشتند، گفت: در این عملیات خسارت سنگینی به نیرو‌های مزدور ائتلاف متجاوز وارد شد.

سریع با بیان اینکه نیرو‌های یمنی تمام خاک کشور را از اشغال نیرو‌های خارجی آزاد خواهند کرد، گفت: به شهروندان مأربی این اطمینان را می‌دهیم که نیرو‌های ما امنیت و دارایی آن‌ها را تأمین می‌کنند. ارتش یمن در مرحله نخست عملیات بهار پیروزی، سه هزار و دویست کیلومتر مربع را در استان‌های شبوه و مارب از اشغال ائتلاف متجاوز آزاد کردند.

نبرد آزادسازی استان مهم مأرب، از سال گذشته آغاز شده و هم اکنون اغلب مناطق آن در کنترل نیرو‌های ارتش یمن است. مأرب کانون اصلی درگیری‌های زمینی بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی است. این استان دارای منابع انرژی فراوانی است.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.