کد خبر : 87951
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
-

پایان رزمایش ذوالفقار ارتش با رژه شناور‌های ایرانی

پایان رزمایش ذوالفقار ارتش با رژه شناور‌های ایرانی
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رژه شناور‌های سطحی و زیرسطحی ازجمله ناوشکن تمام ایرانی دنا، به کار خود پایان داد.

به گزارش سورپرس، در این مراسم که با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش شامل ناوشکن تمام ایرانی دنا، انواع ناوشکن‌ها، ناو‌های موشک‌انداز، ناو‌های نیروبر و زیردریایی‌های کلاس طارق و قدیر، از مقابل ناو سرفرماندهی سهند رژه رفتند.
همچنین تیزپروازان نیروی هوایی ارتش با جنگنده‌های اف ۴، میراژ و هواپیمای شناسایی P۳F و انواع بالگرد نیروی دریایی ارتش یگان‌های سطحی و زیر سطحی را در این رژه همراهی کردند.
امیر دریادار سید محمود موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ گفت: این زمایش با اجرای سناریو‌های نظامی مختلف در منطقه عملیاتی با وسعتی بیش از یک میلیون متر مربع برگزار شد.
وی افزود: این رزمایش با اهدافی از جمله ارتقای توان رزم و دفاع از استقلال و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی ایران، استمرار و تقویت حضوری اثرگذار در آب‌های دوردست بین‌المللی، مناطق راهبردی و خطوط انتقال انرژی در راستای منافع جمهوری اسلامی ایران و در صورت نیاز به اقدامات مقابله‌ای و برقراری امنیت پایدار برای خطوط مواصلاتی خودی و حمایت از حمل و نقل دریایی و اقتصاد دریا محور برگزار شد.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش گفت: انتقال دانش و تجربه به نسل جوان در محیط واقعی عملیات در راستای همتاسازی نیرو انسانی مورد نیاز برای تصدی مسئولیت در رده‌های مختلف، بهره برداری حداکثری از قابلیت‌های موجود در حوزه پهپاد ارتش در عملیات مراقبت، شناسایی، رزمی و پشتیبانی رزمی جنگال و جمع‌آوری و عبور از لایه‌های پدافندی و تهاجم به اهداف دوردست، شبکه سازی سامانه‌های جنگالی، تاکتیکی و استقراری و بهره‌برداری مناسب از این سامانه‌ها در عملیات رزمی و اطلاعاتی و ارزیابی سرعت عمل، چالاکی، دقت و قدرت تخریب سامانه‌های موشکی ساحل پایه، دریاپایه و هواپایه نیز از اهداف مهم رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ است.
امیر دریادار موسوی خاطرنشان کرد: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ارتش یک رزمایش مشترک میان چهار نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود و برگزاری رزمایش‌هایی از این دست ترکیب توان و قدرت توپخانه‌های نیروی زمینی، نیروی دریایی و نیروی پدافند در پشتیبانی آتش از نیرو‌های عمل کننده، افزایش حجم آتش و قدرت تخریب آن‌ها در مقابله با دشمن را در پی داشته و موجب هماهنگی بیش از پیش نیرو‌ها در مقابله با دشمنان شود.
وی اضافه کرد: از سوی دیگر برگزاری چنین رزمایش‌هایی نشان دهنده آمادگی نیرو‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از منافع کشورمان و هشدار به دشمنان در خصوص اجتناب از هرگونه تعرض به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین تاکید به همسایگان در مورد عدم همکاری و همراهی و عضویت در ائتلاف‌های متشکله علیه منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است.
سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش همچنین گفت: در کنار اجرای سناریو‌های نظامی از پیش تعیین شده در این رزمایش، در حوزه مردم یاری نیز اقدامات گسترده‌ای انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به برپایی ۳ بیمارستان سیار در منطقه رزمایش و ارائه خدمات با تخصص‌های پزشکی مختلف و همچنین تجهیزات پزشکی و اهدای کمک‌های مومنانه و اعزام گروه‌های پزشکی و دامپزشکی به روستا‌ها برگزاری منطقه برگزاری رزمایش اشاره کرد.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.