کد خبر : 62659
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
-

پاسخ مصر به انتقاد غرب از وضعیت حقوق بشر در این کشور

پاسخ مصر به انتقاد غرب از وضعیت حقوق بشر در این کشور
وزارت خارجه مصر محتوای بیانیه مشترک غرب درباره حقوق بشر در این کشور را نقل قول‌هایی مبتنی بر اطلاعاتی "نادرست" از این شرایط دانسته و مخالفت کامل خود را با آن اعلام کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وزارت خارجه مصر در واکنش به بیانیه مشترک برخی کشورهای غربی درباره وضعیت حقوق بشر در مصر که ۱۲ مارس جاری به شورای حقوق بشر ارائه شد، ضمن اشاره به اینکه این بیانیه حاوی ادعاهایی دروغین از وضعیت حقوق بشر در مصر است، مخالفت کامل خود را با محتوای آن اعلام کرده و آن را حاوی نقل‌ قول‌هایی مبتنی بر اطلاعاتی نادرست دانست.

این وزارتخانه در بیانیه خود از اینکه “این کشورها از واقعیات و اطلاعات ارائه شده درباره وضعیت حقوق بشر در مصر کمک نمی‌گیرند”، ابراز تعجب کرده و آن را محکوم کرد.

همچنین این وزارتخانه با تاکید بر لزوم بازنگری دقیق در این اظهارات “نادرست”، از این کشورها خواست از طرح اتهام‌هایی که به گفته مصر “تنها یک رویکرد سیاسی نامطلوب و دارای استدلال‌های غلط و بدون سند” را نشان می‌دهند، دست بردارند.

وزارت خارجه مصر در ادامه تاکید کرد: نتیجه‌گیری بر اساس چنین بیانیه‌ای که در آن تلاش‌های همه جانبه مصر در حوزه حقوق بشر در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آن و نیز دستاوردهایش در این زمینه طی سال‌های گذشته نادیده گرفته شده، مردود است.

همچنین این وزارتخانه اعلام کرد: قرار است مصر از طریق هیات خود در ژنو بیانیه‌ای را در شورای حقوق بشر ارائه کند که در آن به ابعاد کوتاهی‌های این کشورها و اقدامات آنها در تضاد با اصول حقوق بشر پرداخته خواهد شد.

۳۱ کشور غربی روز جمعه با ارائه بیانیه مشترکی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، سیاست‌های دولت مصر در این زمینه را محکوم کردند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.