کد خبر : 133956
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸
-

پادشاه هلند:برای ارتکاب جنایت برده‌داری توسط کشورم، پوزش می‌خواهم

پادشاه هلند:برای ارتکاب جنایت برده‌داری توسط کشورم، پوزش می‌خواهم
پادشاه هلند چند ماه پس از عذرخواهی نخست‌ وزیر این کشور، در مراسمی برده‌داری را «جنایت علیه بشریت» خواند و به‌دلیل ارتکاب آن از سوی آمستردام پوزش خواست.

به گزارش گروه بین الملل سورپرس به نقل از الجزیره، «ویلم الکساندر» (Willem-Alexander) پادشاه هلند چند ماه پس از عذرخواهی «مارک روته» نخست‌ وزیر این کشور، در مراسمی برده‌ داری را «جنایت علیه بشریت» خواند.

پادشاه هلند سخنان خود را در یکصد و شصتمین سالگرد پایان قانونی برده‌داری در مستعمرات این کشور در شهر آمستردام بیان کرد.

وی در این خصوص ادعا کرد که که «شخصاً و به شدت» تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است.

«ویلم الکساندر» در این باره ادامه داد: من به عنوان پادشاه شما و به عنوان بخشی از دولت اینجا مقابل شما ایستاده‌ ام. امروز از طرف خودم عذرخواهی می‌ کنم. در این روز ما تاریخ برده داری هلند را به یاد می‌ آوریم، من برای این جنایت علیه بشریت طلب پوزش می‌ کنم.

این مقام هلند اذعان کرد که نژادپرستی در کشورش همچنان یک مشکل بوده و همه از عذرخواهی او بابت تاریخ استعماری و برده‌ داری حمایت نخواهند کرد.

پادشاه هلند:برای ارتکاب جنایت برده‌داری توسط کشورم، پوزش می‌خواهم

«مارک روته» نخست وزیر هلند دوشنبه ۲۸ آذر ماه سال ۱۴۰۱ در سخنانی اعلام کرد: من امروز عذرخواهی می‌ کنم. برای قرن‌ ها، دولت هلند و نمایندگان آن برده داری را فعال و تحریک کرده و از آن سود برده اند. البته عذرخواهی‌ ها گفته‌ هایی هستند و با این حرف‌ها هم نمی‌ توان چیزی را خرید. دولت هلند مسئولیت رنج عظیمی را بر عهده دارد که به بردگان و فرزندان آنها وارد شده است.

گفتنی است که هلند تقریباً ۱۵۰ سال پس از پایان برده داری در مستعمره‌های پیشین خود رسماً به خاطر این دوران عذرخواهی کرده است.

انتهای پیام/۱۰۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.