کد خبر : 100617
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
-

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه:

٣ هزار قاضی تا دو سال آینده به جمع قضات اضافه می‌شود

٣ هزار قاضی تا دو سال آینده به جمع قضات اضافه می‌شود
معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: با برنامه های جذب قوه قضاییه تا دو سال آینده ٣ هزار نفر به جمعیت قضات کشور اضافه می‌شود.

به گزارش سورپرس، محمد باقر الفت روز پنجشنبه در جشن ویژه قضات جوان افزود: کار دستگاه قضا بسیار زیاد اما تعداد قضات نسبت به این حجم کار بسیار کم است از این رو برنامه های متنوعی برای جذب نیرو داریم.

وی اظهارداشت: ریاست قوه قضاییه تاکید دارد تا از تمام ظرفیت های قانونی برای جذب قضات و کارکنان دستگاه قضا استفاده شود بر این اساس هفته گذشته جذب عمومی را در دستگاه قضا داشتیم همچنین سامانه جذب اختصاصی را نیز بارگذاری کردیم و تاکنون ٣ هزار نفر ثبت نام کردند.

وی گفت: همچنین پذیرش طلاب و روحانیون نیز از اردیبهشت ماه آغاز می شود که با این حساب ٣ هزار نفر به تعداد قضات تا دو سال آینده اضافه می شود.

الفت ادامه داد: همچنین آزمون جذب کارکنان اداری دستگاه قضا را خواهیم داشت که ١١٠ هزار نفر ثبت نام کردند و ١٠ هزار نفر از بین آنها پذیرفته خواهند شد.

وی اظهارداشت: با تاکید رییس قوه قضاییه احکام ١١ هزار و ١٠٠ نفر از قضات در مدت ١٠ روز گذشته صادر شده است. همچنین از محل صدور احکام جدید حقوق افراد ترمیم می شود اگرچه شاید این ارقام کافی نباشد اما امیدواریم با صدور احکام سال ١۴٠٠ ارقام در سال ١۴٠١ به عدد قابل توجه افزایش یابد.

٣ هزار قاضی تا دو سال آینده به جمع قضات اضافه می‌شود

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: اقدام دیگر این است که حقوق همکاران در ماه های ابتدایی سال ١۴٠٠ اصلاح و ترمیم شود که ظرفیت بسیار مناسبی است، این اقدام با همکاری نمایندگان مجلس طراحی و تصویب شده است.

وی افزود: در سال ١۴٠٠ تلاش های زیادی برای ارزیابی قضات آزمایشی صورت گرفت که بیشتر آنها از علم و سلامت کافی برخوردار بودند و حفاظت اطلاعات، ارزشیابی و معاونت آموزشی قوه ارزیابی خود را انجام دادند و مشخص شد که ٨۵ درصد این قضات آزمایشی آماده بودند و وارد وضعیت رسمی شدند این ارزیابی ها ادامه دارد و بقیه هم به زودی تعیین تکلیف قطعی می شوند.

الفت با تاکید بر اهمیت آموزش قضات گفت: به تاکید رییس قوه قضاییه از سال ١۴٠١ نوع آموزش به سمت مهارت افزایی و سلامت حرفه ای سوق داده می شود و برای این منظور برنامه های متنوعی داریم و بر این اساس برنامه های بخش فرهنگی قضا در جهت ارتقاء اخلاق حرفه ای پیش خواهد رفت اما باید بدانیم که تغییر در قوه قضاییه کار دشواری است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: پرداختن به امور ایثارگران از افتخارات این قوه و رییس دستگاه قضا تاکید دارد که به این امور به طور جدی پرداخته شود و حتما حقوق قانونی آنها داده شود. در سال ١۴٠٠ احکام آنها را بر اساس قانون بیشتر از ۴٠ درصد اصلاح کردیم.

وی افزود: قول می دهیم تا پایان سال ١۴٠١ هیچ ایثارگری در قوه قضاییه نباشد که از حقوق قانونی خود محروم باشد.

الفت ادامه داد: عدالت گستری و ظلم ستیزی رسم برازنده قضات است، معتقدم قضات فرشتگان مقرب درگاه الهی در زمین هستند و فرشتگان آسمانی نیز در کنارشان حضور دارند و بر این حضور می بالند بر این اساس مدیریت امور فرهنگی قوه قضاییه تصمیم گرفت تا این جشن را هم به مناسبت روز جوان و هم به مناسبت گرامیداشت قضات جوان و تجلیل از خانواده هایشان برپا کند و از زحمات یک ساله قضات و خانواده هایشان قدردانی شود.

وی تاکید کرد: می دانیم که کار قضا کاهنده و فرساینده روح و جسم است، حجم کار بسیار بیشتر از استانداردهای روز دنیا و حتی داخلی است از این رو همکاران دچار خستگی عمومی می شوند که دستگاه قضا موظف است با اقدامات سازنده آنها را سرزنده نگه دارد، شما خواسته و ناخواسته درد و رنج جامعه را در کانون خانواده متمرکز و منتقل می کنید از اینکه همسرانتان محدودیت های شغلی شما را پذیرفته اند و فرزندان را به تنهایی تربیت می کند جای قدردانی و تشکر دارد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت: کتاب های زیادی در دنیا در اوصاف قضات نوشته شده که از آنها به عنوان ” آبشار عدالت ” و ” فرشتگانی زمینی ” یاد می کنند اگر فرشته نبودید جان، مال، ناموس و آبروی کشور را به شما نمی سپردند، خداوند شما را انتخاب کرده است، برقراری نظم امروز کشور بر دستان پرتوان شما واقع شده است، اگر این واقعیت را بپذیریم قطعا به سمت خیلی از آسیب ها نخواهیم رفت، هدف این همایش هم قدردانی و تشکر از زحمات قضات و خانواده های آنها است.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضا رنج شما را می بیند و به وجود تک تک شما افتخار می کند، افزود: روسای دادسراها، دادسراها را به کارگاه عملیات قضایی تبدیل کرده اند و مانع بسیاری از انحرافات در دادرسی می شوند اما کمتر اسمی از آنها برده می شود، در چنین مجلسی باید از آنها هم نام برده شود.

الفت اظهارداشت: چنانچه روحی از همکاران آزرده شده تلاش کنیم بازسازی شود چون با روح مخدوش نباید پشت میز قضاوت نشست، قاضی نباید بی انگیزه و بی روح کار قضاوت کند، با اصلاح قوانین مجازات آییین دادرسی کیفری وظایف ما هم سنگین تر شده است توجه به بحث کیفری مجرمان یکی از وظایف قضات است تمام اینها زمانی درست اتفاق می افتند که حال قاضی خوب باشد و آرامش داشته باشد بنابراین باید تلاش کنیم تا حال خوب به همکاران تزریق و روابط بین همکاران صمیمانه تر شود، قطعا رفتن به مجامع غیر قضایی برای تفریح برای ما آسیب دارد از این رو دستگاه قضا تلاش می کند تا خانواده قضا در کنار هم زندگی سالم و پرنشاطی داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۱

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.