کد خبر : 45392
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
-

ویروس کرونا یک ساله شد

ویروس کرونا یک ساله شد
امروز دقیقا یک سال از شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا (Covid ۱۹) در ووهان چین می‌گذرد.

به گزارش سورپرس، این بیماری تا به امروز جان بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته است.

همه گیری جهانی کرونا، ناشی از ویروس کرونا، سندرم حاد تنفسی (SARS-CoV-۲) است.
این بیماری سال گذشته در چنین روزی در ووهان چین شناسایی شد به طوری که برای اولین بار در شهر ووهان استان هوبئی چین، پس از اینکه مردم بدون علت مشخصی دچار سینه پهلو شدند و واکسن‌ها و درمان‌های موجود مؤثر نبودند، نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شد که ابتدا به آن عنوان ان‌کاو-۲۰۱۹ داده شد و با عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا از مرز ۱۰۰۰ نفر، سازمان جهانی بهداشت برای بیماری ناشی از آن، نام رسمی انتخاب کرده‌است، کووید ۱۹ (۱۹-COVID) که اشاره‌ای به «کرونا» (corona)، «ویروس» (virus)، «بیماری» (disease) و سال ۲۰۱۹ دارد.

یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در جهان قربانی کرونا
هر چند کشور چین که منشا شیوه اولیه ویروس شناخته می‌شود با اعمال سخت گیرانه‌ترین مقررات محدودکننده و قرنطینه و فاصله گذاری اجتماعی، موفق به مهار این ویروس شد، اما تا کنون بیش از یک میلیون و ۳۴۰ هزار نفر در جهان بر اثر بیماری کرونا جان باختند و شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۵۵ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر گذشت.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تاکنون ۵۹ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۱۲۲ نفر در جهان به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند که از این تعداد یک میلیون و ۳۴۳ هزار و ۳۷۸ نفر جان باخته و ۳۸ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۸۶ نفر نیز بهبود یافته اند.
مرگبارترین روز کرونا در سالروز شناسایی این ویروس در چین
در حالی که روز گذشته، ویروس کرونا که بیماری حاصل از آن کووید ۱۹ نام گرفت، یک ساله شد، بیشترین تعداد مرگ‌های روزانه کرونا با فوت بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت شد. این ویروس تاکنون جان بیش از یک میلیون و ۳۴۳ هزار نفر را گفته است. با ابتلای بیش از ۵۴۶ هزار نفر دیگر به کرونا؛ آمار جهانی مبتلایان هم به ۵۶ میلیون نفر نزدیک شد.
*
در ۲۴ ساعت گذشته اروپا با ۵ هزار و ۲۰۰ فوتی بیشترین آمار جان باختگان را داشته. ایتالیا، فرانسه و انگلیس بیشترین فوتی‌ها را داشته اند. در شبانه روز گذشته ۷۳۱ مبتلا در ایتالیا، ۶۲۵ کرونایی در فرانسه و ۵۹۸ بیمار هم در انگلیس جان باختند.
*
در این مدت آمریکای شمالی ۲ هزار و ۶۱ جان باخته داشته که هزار و ۶۱۵ مورد آن در آمریکا بوده، در آمریکای جنوبی هزار و ۳۱۵ نفر جان باختند.
*
در آسیا هم هزار و ۵۸۴ نفر جان باخته اند که ۴۷۲ فوتی متعلق به هند است.
*
در ۲۴ ساعت گذشته در قاره آفریقا ۳۳۷ مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.
بالای ۴۲ هزار قربانی کرونا در ایران
بیماری کرونا همچون سایر کشور‌ها ایران را هم بی نصیب نگذاشت و این بیماری نخستین بار اوایل اسفند ۹۸ در کشور شناسایی و سپس شیوه نامه‌های بهداشتی در کشور تدوین و اعمال شد و تا کنون ویروس کرونا سه موج سهمگین را در ایران پشت سر گذاشته است.
مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور تا کنون (ظهر سه شنبه) به ۷۸۸ هزار و ۴۷۳ نفر رسید و مجموع جان باختگان این بیماری به ۴۲ هزار و ۴۶۱ نفر رسید.
همچنین ۵۷۰ هزار و ۷۷۴ نفر از بیماران، نیز بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.
هم اکنون ۵۶۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و طی دو سه هفته اخیر آمار جان باختگان کرونا به بیش از ۴۵۰ نفر افزایش یافته است.
انتهای پیام/۱۱۱

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.