کد خبر : 75293
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
-

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

ویروس دلتا از طریق هوا در فضای بسته منتقل می‌شود

ویروس دلتا از طریق هوا در فضای بسته منتقل می‌شود
یکی از دلایل گردش ویروس دلتا در استان‌های جنوبی وجود کولر و بسته بودن درب‌ها است و این ویروس می‌تواند از طریق هوا در فضای بسته منتقل شود.

به گزارش سورپرس؛ پیمان نامدار بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا که در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: در سه هفته گذشته سه شهرستان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان هم در وضعیت زرد قرار داشته‌اند.

وی افزود: نمودار بیماران سرپایی حالت افزایشی دارد و این به معنای این است که تا دو هفته دیگر روند بستری‌ها نیز افزایش خواهد یافت و این آمار زنگ هشداری برای همه خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه طرح شهید سلیمانی با محوریت واکسیناسیون در جریان است عنوان کرد: خردادماهی آرام را داشتیم و امیدواریم در روزهای آینده روزهای بی فوتی زیادی داشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه فوت بالای ۷۰ سال بیشترین میزان فوتی‌های بیماران مبتلا به کرونا را در استان شامل می‌شود، تصریح کرد: کماکان تماس با مورد مثبت بیشترین دلیل ابتلاء بوده و پس از آن حضور در اماکن شلوغ دلیل بعدی ابتلاء در قزوین است.

نامدار اضافه کرد: ویروس دلتا با قدرتی بیشتر از ویروس انگلیسی امکان شیوع دارد و این امر نگرانی و حساسیت نسبت به این بیماری را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در دو هفته گذشته برای تزریق دوز دوم هیچ مشکلی نداشته‌ایم، تأخیر در تزریق دز دوم اشکالی در مقابله با ویروس ایجاد نمی‌کند و مردم نگران این امر نباشند.

وی در پایان یادآور شد: یکی از دلایل گردش ویروس دلتا در استان‌های جنوبی وجود کولر و بسته بودن درب‌ها است و این ویروس می‌تواند از طریق هوا در فضای بسته منتقل شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.