کد خبر : 88348
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۹:۰۷
-

وزرای خارجه کانادا و آمریکا دیدار کردند

وزرای خارجه کانادا و آمریکا دیدار کردند
وزیر امور خارجه جدید کانادا با بلینکن همتای آمریکایی‌اش در واشنگتن دی سی دیدار کرد.

به گزارش سورپرس به نقل از CTV NEWS، ملانی جولی روز جمعه در پایان اولین سفر خود به آمریکا به عنوان وزیر امور خارجه جدید کانادا گفت هنگامی که سه رهبر آمریکای شمالی هفته آینده کنار هم می‌نشینند، کانادا ترسی از دفاع از منافع ملی خود نخواهد داشت.

جولی گفت که این بخشی از پیامی بود که او در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح کرده است.

این دیدار یک هفته قبل از دیدار جاستین ترودو نخست وزیر کانادا با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در کاخ سفید برگزار شد تا ظاهراً در مورد چگونگی تقویت زنجیره‌های تامین قاره‌ای صحبت کنند.

با این حال، کانادا و مکزیک، هر دو عمیقاً نگران اعتبار مالیاتی پیشنهادی دولت بایدن برای خودروهای الکتریکی هستند که خودروسازان خارجی، تامین‌کنندگان و مدیران این صنعت می‌گویند که نسبت به شرکت‌های آمریکایی بسیار دوستانه است.

این اعتبار مالیاتی که در صورت تصویب به ارزش ۱۲۵۰۰ دلار برای برخی وسایل نقلیه برقی می‌رسد، بخشی از لایحه ۱.۷۵ تریلیون دلاری بایدن است که شامل مجموعه‌ای از هزینه‌های اجتماعی و اقدامات مربوط به حوزه تغییرات آب و هوایی است.

وزرای خارجه کانادا و آمریکا دیدار کردند

این پیشنهاد تنها آخرین نمونه از اقدامات سیاستی ایالات متحده در دستور کار داخلی بایدن است که به طور قطعی یک چرخش حمایت گرایانه داشته است و ناظران سیاسی و اقتصادی در شمال مرز را نگران کرده است.

بایدن استانداردهای سفت و سخت جدیدی را برای استفاده از قطعات و مواد ساخت آمریکا در پروژه‌های زیرساختی ایالات متحده وضع کرده که موجب نگرانی پیمانکاران و تامین‌کنندگان کانادایی شده است.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.