کد خبر : 29643
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
-

وزارت خارجه پیگیر حقوق ملت ایران در بلوکه شدن دارایی‌های کشور توسط کره جنوبی باشد

وزارت خارجه پیگیر حقوق ملت ایران در بلوکه شدن دارایی‌های کشور توسط کره جنوبی باشد
نایب رئیس مجلس گفت: درست است دولت کره جنوبی با پرورویی تمام اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های ایران کرده، اما وزارت امورخارجه هم باید با جدیت، تمام تلاش خود را برای آزادسازی دارایی‌های ملت ایران در این کشور به کار گیرد.

به گزارش سورپرس، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس گفت: دولت کره جنوبی تحت فشارهای آمریکا اقدام به بلوکه کردن دارایی‌های ملت ایران کرده که این کار مایه تعجب و تأسف است که دولت یک کشور مستقل تحت تأثیر یک کشور دیگر اقدام به چنین کاری کند.

وی افزود: بلوکه کردن دارایی‌های ایران توسط کره جمهوری، پررویی این کشور را نشان می‌دهد که به هیچ‌یک از اصول حقوقی و اخلاقی پایبند نیست و حقوق ملتی را به خاطر فشار یک دولت زورگو زیرپا می‌گذارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما باید تمام توان خود را برای آزادسازی دارایی‌هایمان به ویژه در کره جنوبی به کار گیریم و از هیچ تلاشی در این زمینه فروگذار نکنیم.

قاضی‌زاده خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه باید با دیپلماسی فعال و هوشمندانه تمام تلاش خود را برای استیفای حقوق ملت ایران در آزادسازی‌های بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی تا حصول نتیجه به کار گیرد.

وی افزود: تنها از طریق دیپلماسی فعال و انقلابی است که می‌توان حقوق ملت ایران را در عرصه جهانی پیگیری کرد و نگذاشت که دیگران به حقوق کشورمان تعرضی داشته باشند و در مقابل دیپلماسی منفعلانه موجب طغیان بیشتر طرف مقابل و به ویژه دشمنانان می‌شود.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.