کد خبر : 57624
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
-

ورود نخستین محموله واکسن به کشور

ورود نخستین محموله واکسن به کشور
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ورود نخستین محموله واکسن روسی به کشور، با هواپیمایی ماهان ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه به فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش سورپرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «محمدحسن ذیبخش»، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ساعت ۱۵ و ۵۰ دقیقه امروز نخستین واکسن روسی با پرواز ماهان وارد کشور خواهد شد. وی بیان‌داشت: ماموران وزارت بهداشت و سازمان هواپیمایی کشوری حضور خواهند داشت و این بار را در شرایط استاندارد و تحت تدابیر امنیتی تحویل خواهند گرفت.

ذیبخش گفت: این محموله مستقیم از مسکو به فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران حمل خواهد شد و هواپیمای ماهان، شرایط کامل و استاندارد‌های لازم برای حمل این بار را دارا است. سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ابراز امیدواری کرد: چنانچه مشکلاتی نظیر مسایل گمرکی یا دیگر حوادث پیش‌بینی نشده به‌ودجود نیاید، در زمان مقرر پرواز ماهان بر زمین فرودگاه خواهد نشست.

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با اشاره به بارگیری نخستین محموله واکسن روسی کرونا موسوم به «اسپوتنیک وی» و ارسال آن به ایران گفت: محموله دوم تا آخر بهمن ماه جاری و محموله سوم تا ۱۰ اسفند راهی تهران می‌شود و این روند هر دو هفته و یکماه یکبار ادامه خواهد یافت.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با بیان اینکه واکسن روسی «اسپوتنیک وی» در بیش از ۱۶ کشور از جمله ایران ثبت شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران شانزدهمین کشوری بود که این واکسن با درجه کارایی بیش از ۹۱ درصد را هفته گذشته به ثبت رساند.
پیشتر رئیس سازمان غذا و دارو خاطرنشان‌کرده بود: واکسن اسپوتنیک روسیه تا حدود ۹۵ درصد ایمنی ایجاد می‌کند که عوارض آن ناچیز بوده و مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.
انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.