کد خبر : 119506
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
-

رئیس اداره اسناد تاریخی کتابخانه آستان قدس رضوی اعلام کرد؛

وجود ۲ هزار و ۵۰۰ سند تاریخی از مسجد گوهرشاد

وجود ۲ هزار و ۵۰۰ سند تاریخی از مسجد گوهرشاد
 رئیس اداره اسناد تاریخی کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برگ سند تاریخی از مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی وجود دارد.

به گزارش سورپرس، الهه محبوب اظهار کرد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ برگ سند تاریخی از مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی وجود دارد که حدود ۱۵۰ برگ از این اسناد مربوط به دوره صفویه، بیش از ۸۰۰ برگ به دوره افشاریه و حدود هزار و ۵۰۰ برگه سند تاریخی به دوره قاجار مرتبط است.

رئیس اداره اسناد تاریخی کتابخانه آستان قدس رضوی گفت: مسجد گوهرشاد در اسناد تاریخی به نامهای مسجد جامع، مسجد جامع کبیر، مسجد جامع کبیر ارض اقدس و سرکار مسجد جامع و نیز مسجد جامع کبیر گوهرشاد ثبت شده است.

وی ادامه داد: قدیمی‌ترین سندی که در آن از مسجد گوهرشاد نام برده شده است متعلق به بیش از ۴۰۰ سال قبل نام و مربوط به سال ۱۰۱۷ قمری در دوره شاه عباس صفوی است.

محبوب افزود: انواع اسناد معرفی شده شامل دفاتر اوارجه، توجیهات، روزنامچه و فردهای محاسباتی است که بیشتر آنها در قطع ۱۵ در ۲۰ سانتیمتر است.

وجود ۲ هزار و ۵۰۰ سند تاریخی از مسجد گوهرشاد

رئیس اداره اسناد تاریخی حرم مطهر رضوی گفت: تأمین سوخت قنادیل و مشعل، اداره امور کشیک، کفشبان و پیشنماز مسجد، گزارش ماهانه هزینه دخل و خرج، صورت جمع کارکنان، تعمیرات مسجد و اجاره نامه‌ها، درآمدها و هزینه‌های موقوفات، متولیان و سایر کارکنان موقوفات بخشی از موضوعات این اسناد است.

انتهای پیام/۱۰۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.