کد خبر : 135597
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
-

واکنش پنتاگون به ادعای استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا در تنگه هرمز برای مقابله با ایران

واکنش پنتاگون به ادعای استقرار نیرو‌های نظامی آمریکا در تنگه هرمز برای مقابله با ایران
سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گزارش ادعایی اخیر خبرگزاری «آسوشیتد پرس» درباره احتمال استقرار نیرو‌های مسلح آمریکا در کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را تایید نکرد.

به گزارش سورپرس؛ ژنرال «پاتریک رایدر» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در یک نشست خبری گزارش خبرگزاری «آسوشیتد پرس» درباره احتمال استقرار نیرو‌های مسلح آمریکا در کشتی‌های تجاری برای جلوگیری از آنچه «آزار و اذیت و توقیف کشتی‌ها توسط ایران در تنگه هرمز» ادعا شده را تایید نکرد.

او سوم اوت در پاسخ به سوال خبرنگار «الجزیره» درباره این گزارش گفت: بله، این گزارش‌های مطبوعاتی را دیده‌ام. به شما می‌گویم که هیچ چیزی برای اعلام درباره تغییر وضعیت نیرو‌ها ندارم.

وی افزود: همانطور که پیگیری می‌کنید. پیش‌تر تصمیم برای استقرار گروه آمادگی آبی خاکی باتان Bataan، واحد اعزامی دریایی به منطقه مسؤولیت در آنجا و همچنین اف-۳۵، اف-۱۶ و اِی-۱۰‌ها را اعلام کردیم، اما در خصوص آن گزارش خاص، هیچ چیزی برای ارائه ندارم.

آسوشیتد پرس مدعی شده بود پنج مقام آمریکایی ناشناس جزئیات این طرح را تایید و تاکید کردند تصمیم نهایی اتخاذ نشده و گفتگو‌ها بین مقام‌های نظامی آمریکا و متحدان عربش در منطقه و خلیج فارس ادامه دارد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.