کد خبر : 137750
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
-

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها

واکنش وزیر علوم به ادعای اخراج اساتید از دانشگاه‌ها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: هیچ موقع یک دانشگاه به ناحق و به صورت غیرقانونی عذر سرمایه‌های ارزشمند خودش را نمی‌خواهد و استادان دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند.

به گزارش سورپرس؛ «محمدعلی زلفی‌گل» در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت، در واکنش به ادعا‌های مطرح شده درباره اخراج اساتید دانشگاه‌ها به خبرنگاران گفت: هیأت جذب دانشگاه‌ها مستقل هستند و بر اساس قوانین و مقررات اداره می‌شوند و یک عضو هیأت علمی علاوه بر نظم و انضباط آموزشی و پژوهشی، باید نظم و انضباط اداری و فرهنگی راهم رعایت کند.

وی افزود: هیأت‌های اجرایی جذب پس از بررسی گزارش‌های گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها در خصوص اعضای هیأت علمی تصمیم‌گیری می‌کنند و سعی می‌شود هم به منافع فردی و هم به منافع ملی توجه شود؛ طبیعی‌ست که اگر خدای ناکرده احساس شود در این بررسی‌ها و تصمیمات به یک عضو هیأت علمی ظلم شده، قانون مسیر را بازگذاشته و آن شخص می‌تواند با مراجعه به قانون تقاضای تجدیدنظر کند و تجدیدنظر هم از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌شود.

وزیر علوم با بیان اینکه واقعاً موضوع پایان همکاری با برخی اساتید آنگونه که در فضای مجازی مطرح شده نیست، تصریح کرد: هیچ‌گاه یک دانشگاه با سرمایه‌های ارزشمند خود به ناحق و به‌صورت غیرقانونی رفتار نمی‌کند و بی دلیل عذر کسی را نمی‌خواهد.

زلفی‌گل افزود: اساتید دانشگاه افتخارآفرینان جامعه هستند و همه توفیقات ما در کشور که به آن‌ها می‌بالیم، نتیجه و محصول برون‌داد‌های دانشگاهی‌ست.

وی تأکید کرد: اساتید، دانشمندان و دانش آموختگان دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی و صنایع مختلف حضور می‌یابند و خروجی آن‌ها اتفاقاتی است که جمهوری اسلامی به آن‌ها افتخار می‌کند؛ اساتید دانشگاه سرمایه نمادین کشورند و هیچ‌گاه علاقه‌مند نیستیم به آن‌ها بی احترامی یا ظلم شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص توسعه مراکز علمی در سیستان و بلوچستان با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری برای رونق این منطقه، گفت که این استان بیشترین مراکز آموزش عالی را دارد و تلاش شده است عدالت آموزشی برای مردمان این خطه پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.