کد خبر : 125535
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
-

رئیس سازمان صنایع هوایی اعلام کرد؛

هواپیمای «قاهر» بدون سرنشین می‌شود

هواپیمای «قاهر» بدون سرنشین می‌شود
رئیس سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با بیان اینکه پروژه هواپیمای قاهر در نقش هواپیمای بی‌سرنشین ظهور خواهد کرد، گفت: پروژه قاهر الان در فناوری به بلوغ کامل رسیده و در محصول تنوع ایجاد کردیم.

به گزارش سورپرس، امیر افشین خواجه فرد رئیس سازمان صنایع دفاع طی سخنانی در برنامه ای تلویزیونی، به تشریح برخی دستاوردها و برنامه‌های حوزه هوایی پرداخت.

وی با بیان اینکه پروژه ظهواپیمای قاهر در نقش هواپیمای بی‌سرنشین ظهور خواهد کرد، گفت: پروژه قاهر الان در فناوری به بلوغ کامل رسیده اما در محصول تنوع ایجاد کردیم.

خواجه فرد اظهار داشت: اواسط سال آینده از نسخه‌هایی از این هواپیما رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: ما نسخه‌های این هواپیما را با نیاز دو نیرو تطبیق دادیم و باتوجه به نیاز آن‌ها تغییراتی در هواپیما ایجاد کردیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی خاطرنشان کرد: چندی پیش یک نوع پهپاد آتش‌نشان ساخته شد که دو نماینده از کشورهای خارجی آمدند و بعد از بازدید خرید کردند اما شهرداران ایران هنوز درحال ارزیابی هستند.

خواجه فرد گفت همچنین با بیان اینکه برای ساخت هواپیمای مسافربری از همکاری‌های بین‌المللی استفاده می‌کنیم، گفت: از مجموعه‌های غیر از نیروهای مسلح می‌خواهیم پای کار بیایند چون راه‌اندازی یک خط تولید کامل کار وزارت دفاع نیست.

 

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.