کد خبر : 143321
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
-

همیاران پلیس، حامی آب می‌شوند

همیاران پلیس، حامی آب می‌شوند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران از همکاری این شرکت با پلیس راهور برای تشکیل گروه "همیار پلیس، حامی آب" در آستانه عید نوروز و آغاز سال جدید خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی سورپرس، “محسن اردکانی” روز سه‌شنبه در آیین پایانی پویش آب بهتر است یا ثروت که با حضور صدها دانش‌آموز تهرانی در محل سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با قدردانی از دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این پویش، گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه این پویش و به‌ویژه نقاشی‌های دانش‌آموزان عزیز حاوی نکته‌ها و حرف‌های ناگفته‌ای در مورد ارزش آب و لزوم مدیریت مصرف صحیح این کالای راهبردی است که بسیاری از بزرگ‌ترها تاکنون از این نکته‌ها غافل بوده‌اند.

 

وی با ابراز تاسف از اسراف‌کاری بسیاری از شهروندان در مصرف آب، به استقبال دلگرم‌کننده دانش‌آموزان از پویش آب بهتر است یا ثروت اشاره و تصریح کرد: فراگیری این پویش در تهران و بسیاری از شهرهای ایران نشان داد نسل نونهال و نوجوان تشنه تغییر فرهنگ مصرف آب در جامعه هستند که در تکمیل این پویش و با همکاری پلیس راهور، قرار است در آستانه آغاز سال جدید گروه “همیار پلیس، حامی آب” به عنوان یک پویش بدیع و ابتکاری شکل گیرد.

 

وی با طرح این پرسش خطاب به دانش‌آموزان حاضر در سالن که “آب بهتر است یا ثروت؟”، در مواجهه با پاسخ جمعی دانش‌آموزان که فریاد “آب” سر دادند، اظهار داشت: درک صحیح این پرسش توسط دانش‌آموزان، نشان می‌دهد که نونهالان و نوجوانان بهترین جامعه مخاطب برای تغییر الگو و ترویج فرهنگ مصرف صحیح آب هستند.

 

اردکانی در عین حال کار فرهنگی و تغییر فرهنگ مسرفانه به فرهنگ مسئولانه مصرف آب را یک فعالیت مستمر و بلندمدت خواند و تصریح کرد: منابع محدود آب در ایران فقط متعلق به ما نیست بلکه ثروتی است که باید برای آیندگان نیز حفظ شود بنابراین باید از این ثروت بی‌بدیل حفاظت و به رسالت خود در مراقبت صحیح از این منابع به درستی عمل کنیم.

 

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، پذیرفتنی نیست که در کلان‌شهر ۱۴ میلیون نفری تهران با میانگین بارندگی سالانه ۲۸۰ میلی‌متر، هر شهروند در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر آب مصرف کند در حالی که در کشورهای پربارش با میانگین بارندگی سالانه ۷۵۰ میلی‌متر، سرانه مصرف آب ۱۷۰ لیتر در شبانه‌روز باشد.

 

در این آیین، مدیر دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با اشاره به ارسال ۵۰۰ اثر دانش‌آموزی به دبیرخانه پویش آب بهتر است یا ثروت در بخش‌های نقاشی، مقاله و شعار، گفت: این پویش که ابتدای پاییز امسال و همزمان با آغاز سال تحصیلی در تهران شکل گرفت، به سرعت در سایر شهرهای کشور فراگیر شد و در نتیجه پویش آب بهتر است یا ثروت، این آگاهی برای بسیاری از شهروندان فراهم شد که با یک دنیا ثروت نمی‌توان حتی قطره‌ای آب تولید کرد.

 

“بهنام بخشی” از آب به عنوان مهم‌ترین کالای راهبردی و از آموزش و پرورش به عنوان موثرترین دستگاه فرهنگی برای ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب نام برد و افزود: در کنار آموزش و پرورش، هم‌اکنون پلیس راهور نیز هوشمندانه پیشگام شده است تا لباس همیاران پلیس را به حامیان آب تقدیم و به عنوان حافظ آرامش مردم در مراقبت از آب به عنوان کالای حیاتی شهروندان مشارکت کند.

 

در پایان این آیین که سرهنگ “فیروز کشیر” معاونت اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ و شماری از مدیرعامل شرکت‌های زیرمجموعه آبفای استان تهران نیز حضور داشتند، از دانش‌آموزان خالق آثار برتر پویش “آب بهتر است یا ثروت” در بخش‌های نقاشی، شعر و مقاله با اهدای لوح ویژه قدردانی شد.

 

انتهای پیام/۳۳۳

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.