کد خبر : 112476
تاریخ انتشار : یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
-

هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان و آماده باش هلال احمر

هشدار قرمز هواشناسی برای ۴ استان و آماده باش هلال احمر
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: سازمان هواشناسی در طی امشب برای ۴ استان غربی کشور هشدار قرمز صادر کرده است و سازمان امداد و نجات نیز در آماده باش قرار دارد.
به گزارش سورپرس، مهدی ولیپور با اشاره به شمار کشته‌شدگان سیل در کشور که به ۶۹ نفر رسیده گفت: عملیات امداد در ۱۵ استان سیل زده ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در بیش از هزار و ۸۶ شهر، روستا و مناطق مختلف عملیات امداد صورت گرفته است، گفت: حدود هزار و ۶۰۰ نفر از طریق راه‌های مختلف زمینی و هوایی نجات داده شدند و به مناطق امن انتقال یافتند.

ولیپور ادامه داد: از اول مرداد به حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر در ۲۴ استان کمک رسانی شده است و ۳۷ مصدوم هم به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بالغ بر شش هزار نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند که بیشترین اسکان‌ اضطراری در استان سیستان و بلوچستان و اصفهان انجام شده است.

ولیپور افزود: هم اکنون حجم بیشتر عملیات در محدوده زرین دشت فیروزکوه، رفسنجان استان کرمان، محدوده دزفول استان خوزستان، جنوب استان فارس و مناطق عشایر نشین چهارمحال و بختیاری انجام می‌شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تاکید کرد: سازمان هواشناسی درطی امشب برای برخی از مناطق از جمله شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد و فارس هشدار قرمز اعلام کرده است و سازمان امداد و نجات نیز در آماده باش قرار دارد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.