کد خبر : 136634
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
-

برای اولین بار؛

هزار کنکوری بورس دانش می‌شوند

هزار کنکوری بورس دانش می‌شوند
معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان جزئیات بورس دانش را تشریح کرد و گفت: هزار نفر از داوطلبان کنکور بورس دانش دریافت می‌کنند.

به گزارش سورپرس؛ دکتر محمدجواد سلمانپور با اشاره به بورس دانش گفت: بورس دانش یک فرصتی است برای افرادی که قصد دارند در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و برخی از رشته‌های علوم انسانی ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: هدف اصلی بورس دانش ایجاد فرصت برای نخبگان کشور است تا در رشته‌های راهبردی مورد نیاز امروز و آینده کشور تحصیل کنند.

معاون بورس و امور دانشجویان خارج سازمان امور دانشجویان افزود: این فرصت امسال برای یک هزار نفر از دانش آموزانی که داوطلب کنکور هستند ایجاد شده و در دفترچه کنکور نیز درج شده است.

وی گفت: بورس دانش به دانش آموزانی که علاقمند هستند در رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و برخی از رشته‌های علوم انسانی تعلق می‌گیرد و داوطلبان از این طریق وارد دانشگاه‌های برتر کشور می‌شوند.

سلمانپور با بیان اینکه داوطلبان در زمان انتخاب رشته می‌توانند رشته‌های دارای بورس دانش را انتخاب کنند، افزود: بعد از انتخاب رشته، سازمان سنجش آموزش کشور سه برابر ظرفیت یعنی ۳ هزار نفر را به معاونت بورس سازمان امور دانشجویان معرفی می‌کند، سپس این داوطلبان برای مصاحبه علمی به هیأت‌های استانی در هر استان معرفی می‌شوند و افراد منتخب توسط هیأت‌های مذکور به سازمان امور دانشجویان معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: سپس سازمان امور دانشجویان پس از جمع بندی، اسامی منتخبین را برای اعلام به داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می‌کند.

سلمانپور با اشاره به مزایای بورس دانش افزود: دانشجویان بورس دانش علاوه بر اینکه تحصیل آنها طی ۴ سال دوره کارشناسی رایگان بوده و شهریه و هزینه خوابگاه نمی‌پردازند، ماهانه مقرری مشخصی نیز دریافت می‌کنند. همچنین این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد و مقاطع بالاتر در اولویت بورس دانش خواهند بود، این اولویت تا عضویت هیأت علمی می‌تواند استمرار پیدا کند.

وی همچنین یادآور شد: این دانشجویان طی چهار سال مقطع کارشناسی بورس دانش هستند ولی اگر با افت تحصیلی مواجه شوند، ممکن است لغو بورس شوند. بورس دانش بین دانشگاه‌های برتر کشور توزیع شده و رشته‌های آن و سهمیه دانشگاه‌ها مشخص شده است.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.