کد خبر : 118655
تاریخ انتشار : شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۵
-

هدف اصلی خانه های کوچک، توانمندسازی معلولین است

هدف اصلی خانه های کوچک، توانمندسازی معلولین است
معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با حضور در خانه کوچک نیلوفر در شهرستان فیروزکوه گفت: اولویت سازمان بهزیستی صدور مجوز خانه های کوچک نگهداری معلولین، با هدف توانمندسازی و مشارکت اجتماعی این افراد می باشد.

به گزارش سورپرس، مسئولین بهزیستی استان تهران در ششمین برنامه قرار به زیستی در شهرستان فیروزکوه از خانه کوچک نیلوفر بازدید کردند و در جریان اقدامات صورت گرفته و ارائه خدمات مهارت آموزی و توانمندسازی معلولین مقیم در این خانه قرار گرفتند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران در این خصوص اظهار داشت، حداکثر افرادی که می توانند در خانه های کوچک نگهداری شوند ۱۰ نفر بوده و همین کوچک بودن باعث می شود، رسیدگی و نگهداری معلولین به نحو مطلوب تری انجام شود. یوسف رضایی عنوان کرد: هر متقاضی تاسیس مرکز خانه کوچک در صورت واجد شرایط بودن می تواند ۳ خانه و حتی با نظر مثبت سازمان بهزیستی کشور تا ۵ مرکز دایر کنند.

وی گفت: یکی از اهداف اصلی در تأسیس خانه های کوچک بسترسازی مناسب برای مشارکت معلولین در اجتماع می باشد و برای افراد مقیم این مراکز محیطی همانند خانواده فراهم می شود و با کسب مهارت های لازم در این مراکز می توانند پس از مدتی در اجتماع حضور فعال تری داشته باشند.

گفتنی است؛ خانه نیلوفر در شهرستان فیروزکوه یکی از ۱۹ خانه کوچک دارای مجوز فعالیت از بهزیستی استان تهران می باشد که متشکل از ۳ طبقه به صورت مجزا با ظرفیت هر خانه ۱۰ نفر می باشد و اقدامات خوبی در خصوص مهارت آموزی و توانمندسازی معلولین مستقر صورت گرفته که در بازدید به عمل آمده توسط مسئولین بهزیستی استان تهران فعالیت های انجام شده مورد تائید قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.