کد خبر : 52797
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰
-

نگرانی از تاثیر نسخه جدید کرونا در آفریقای جنوبی بر اثربخشی واکسن

نگرانی از تاثیر نسخه جدید کرونا در آفریقای جنوبی بر اثربخشی واکسن
متخصصان علوم پزشکی ابراز نگرانی کرده اند که جهش در نوعی از ویروس کووید-۱۹ که برای اولین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شده ممکن است بر اثربخشی واکسن تأثیر بگذارد.

به گزارش سورپرس، متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: این نگرانی وجود دارد که الگوی جهش ها در نوعی از کروناویروس که برای اولین بار در آفریقای جنوبی مشاهده شده، مصونیت ایجاد شده از طریق برخی واکسن ها را تحت تاثیر قرار دهد.

درحالیکه در نوع مشاهده شده کروناویروس در آفریقای جنوبی همچون مورد شناسایی شده در انگلیس جهش N۵۰۱Y وجود دارد در نوع آفریقایی با دو جهش دیگر موسوم به E۴۸۴K و  K۴۱۷N روبرو هستیم. این جهش ها بر پروتئین سنبله اثر می گذارد.

بیشتر واکسن های کروناویروس به گونه ای طراحی شده اند که بدن بتواند پروتئین سنبله یا قسمت هایی از آن را تشخیص دهد و این نگرانی وجود دارد که اگر جهش زیادی پیدا کند واکسن ها دیگر به همان اندازه موثر نخواهند بود.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، متخصصان انگلیسی اظهار داشتند: این دو جهش اضافی ممکن است تداخل بیشتری در اثربخشی واکسن بر نوع آفریقای جنوبی داشته باشد. هرچند، این بدان معنا نیست که واکسن های موجود کووید-۱۹ به هیچ وجه اثر نخواهند داشت فقط ممکن است آنتی بادی های ناشی از واکسن های فعلی نوع آفریقای جنوبی را مانند سایر ویروس ها از جمله نوع انگلیسی خنثی نکنند.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.