کد خبر : 82628
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
-

نگاه آسیا به ال کلاسیکوی آبی‌ها

نگاه آسیا به ال کلاسیکوی آبی‌ها
از امشب مرحله يک‌هشتم نهايي ليگ قهرمانان آسيا آغاز مي‌شود و در اولين بازي اين مرحله، استقلال و الهلال از ساعت‌21:30 در امارات به مصاف هم مي‌روند.‌ 

به گزارش سورپرس؛ الهلال ۳ و استقلال ۲ بار قهرمان آسیا شده‌اند و به همین دلیل تقابل این ۲ تیم ال‌کلاسیکوی آسیا لقب گرفته است. حالا امشب ورزشگاه زعبیل امارات در دبی یا همان شهر آسمان‌خراش‌ها میزبان دوازدهمین ال‌کلاسیکوی قاره کهن است. در ۱۱ مصاف پیشین هیچ تساوی به بار ننشسته و الهلال با یک پیروزی بیشتر گوی سبقت را از رقیب دیرینه خود ربوده است. آن‌ها ۶ پیروزی دارند و استقلال ۵ بازی را با برد پشت‌سر گذاشته و با توجه به تک بازی مرحله حذفی، این‌بار هم خبری از تساوی نخواهد بود و یک تیم باید به عنوان برنده از میدان خارج شود. این ۲ تیم برای سومین بار در دور حذفی باید به مصاف هم بروند. در ۲ بازی قبلی تکلیف تیم برنده در ضربات پنالتی مشخص شد که هر ۲ بار الهلال برنده نهایی لقب گرفت. همچنین این چهارمین تقابل استقلال و الهلال در خاک امارات به‌شمار می‌رود. تا به این‌جا یک‌بار استقلال و ۲ بار الهلال در این کشور طعم برد را چشیده‌اند.

 استقلال در مرحله گروهی

استقلال در گروه C بر الشرطه عراق غلبه و با ۱۱ امتیاز، صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کرد. در هفته پایانی الدحیل هم با توقف مقابل الاهلی باعث حذف هر ۲‌تیم شد تا استقلال ایران، تنها تیم صعودکننده از گروه C مسابقات باشد.

 الهلال در مرحله گروهی

الهلال که در گروه A لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت، با وجود هم‌امتیازی با استقلال تاجیکستان، به واسطه قانون جدید ای‌اف‌سی در رتبه دوم قرار گرفت. آن‌ها در مرحله گروهی ۳ برد، یک مساوی و ۲ باخت کسب کردند.

 ستاره‌های الهلال

نماینده عربستان از ۷ بازیکن خارجی در لیست تیمش بهره می‌برد. با این‌حال به واسطه قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا فقط ۵ بازیکن ابتدایی همراه تیم در مرحله گروهی حضور لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند و بازیکن کلمبیایی و ایتالیایی در لیگ قهرمانان غایب بودند. در مرحله حذفی نیز بازیکنان خارجی الهلال برای حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا و دیدار برابر استقلال، شامل بافتیمبی گومیس، موسی مارگا و متئوس پریرا خواهند بود، ضمن این‌که جانگ هیون‌سو به عنوان سهمیه آسیایی، این تیم را در لیگ قهرمانان همراهی می‌کند.

نگاه آسیا به ال‌کلاسیکوی آبی

 نگاهی به ترکیب احتمالی استقلال

هرچند استقلال در بازار نقل‌وانتقالات خریدهای نسبتا خوبی‌ انجام داد، اما آبی‌ها در ۲ پست حساس و کلیدی هرگز تقویت نشدند. با رفتن دیاباته و قایدی، استقلال مهاجم تخصصی جذب نکرد و در میانه میدان نیز چنانچه قرارداد فرشید اسماعیلی تمدید نشود، دست مجیدی خالی است. از دیگر مشکلات آبی‌ها، مصدومیت ابوالفضل جلالی است. مدافع چپ تازه به خدمت گرفته شده استقلال از زمان حضور در سایپا مصدوم بود و حالا نیز در اولین بازی استقلال غایب خواهد بود. با توجه به کمبود مهاجم تخصصی، محتمل‌ترین سیستم برای استقلال در بازی با الهلال، استفاده از آرایش ۱-۲-۴-۳ است. به صورتی که ارسلان مطهری در خط‌حمله حضور پیدا کند، امین قاسمی‌نژاد در‌کنار امیرحسین حسین‌زاده او را از دو‌طرف حمایت می‌کنند. حسین‌زاده بازیکن جوان و پدیده سایپا، می‌تواند سورپرایز مجیدی برای لیگ قهرمانان آسیا باشد. بازیکنی که در بازی دوستانه برابر امیدهای استقلال نیز در ترکیب اصلی آبی‌ها حضور داشت و اتفاقا موفق به گلزنی نیز شد. اما پست مبهم آبی‌ها، در مرکز زمین است.

پس از جدایی ریگی، حالا مجیدی به مهدی‌پور بیشتر اعتماد می‌کند و فرشید اسماعیلی، رضاوند به همراه سعید مهری و زبیر نیک‌نفس دیگر گزینه‌های استقلال در این قسمت از زمین خواهند بود. نیک‌نفس هرچند هنوز به خوبی با هم‌تیمی‌هایش به هماهنگی نرسیده ولی بازی‌های خوب و موثر او در فولاد می‌تواند باعث شود مجیدی در همان گام نخست به او اعتماد کرده و از این بازیکن در میانه میدان استفاده کند. قدرت حمل توپ مهدی‌پور و بازی‌سازی نیک‌نفس و توانایی این بازیکن در تعویض جناحین، می‌تواند باعث شکل‌گیری یک مکمل خوب در میانه میدان شود. البته قدرت توپ‌گیری رضاوند نیز ممکن است باعث شود مجیدی تغییر ایده داده و بیشتر روی کارهای دفاعی تمرکز کند. باید دید در تمرینات استقلال چه خواهد گذشت و تصمیم نهایی فرهاد چه خواهد بود.

تقریبا حضور جعفر سلمانی در سمت چپ با وجود عدم هماهنگی با سایر بازیکنان، قطعی است. سلمانی مهره‌ای است که فرهاد مجیدی روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. او به خوبی می‌تواند به خط حمله اضافه شده و حتی به کارهای دفاعی نیز کمک کند. در سمت راست نیز پس از ناکامی آبی‌ها در جذب صالح حردانی، وریا غفوری گزینه اصلی برای حضور در ترکیب است.

عارف آقاسی که این روزها در تمرینات استقلال حضور دارد، برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با دانشگر رقابت سختی خواهد داشت. این بازیکن در فولاد به‌همراه کولیبالی خط دفاع قدرتمندی را تشکیل داده‌ و خوزستانی‌ها یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ بودند. شانس این بازیکن برای بازی در‌کنار سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند که ۲ مدافع اصلی مجیدی برای بازی با الهلال محسوب می‌شوند، بالا خواهد بود. در درون دروازه نیز بعد از جدایی مظاهری، حالا حسینی تنها گزینه آبی‌های پایتخت است.

انتهای پیام/۱۲۳

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.