کد خبر : 134738
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
-

نوسان قیمت طلا و سکه/ بازگشت بهار آزادی به کانال ۲۵ میلیون تومانی

نوسان قیمت طلا و سکه/ بازگشت بهار آزادی به کانال ۲۵ میلیون تومانی
قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز روندی نوسانی داشت؛ اکنون طلا کاهشی و سکه افزایشی است بود.

به گزارش سورپرس؛ امروز، سه‌شنبه ۲۷ تیر، قیمت طلا و قیمت سکه روند افزایشی دارند. قیمت دلار هم که روز‌های ابتدایی این هفته روند کاهشی داشت و حتی به کانال ۴۸ هزار تومان هم رفته بود، دوباره روندی صعودی دارد.

شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز آخرین نرخ طلا را در روندی کاهشی، دو میلیون و ۳۰۸ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است؛ حدود ۱۸ هزار تومان کمتر از دیروز. قیمت طلا امروز نوساناتی را تجربه کرد و تا پیش از ظهر روندی افزایشی داشت.

اما این منبع، آخرین نرخ نقدی سکه امامی را در لحظه تنظیم این خبر صعودی و ۲۷ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان اعلام کرده که حدود ۵۹ هزار تومان بیشتر از روز گذشته است. البته سکه امامی امروز به بالاتر از ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز رسید. نرخ نقدی سکه بهار آزادی با حدود ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با ۱۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و ۸۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه بهار آزادی، اما ۵۶ هزار تومان کاهش را تجربه و به دو میلیون و ۳۲۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در دومین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود؛ ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز. حباب نیم‌سکه نیز با ۱۰ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان رسیده است.

امروز ربع سکه، ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و با نرخ ۱۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود. همچنین حباب آن نسبت به دیروز ۱۰ هزار تومان افزایش یافته و روی رقم سه میلیون و ۶۵۱ هزار تومان قرار گرفته است.

اما قیمت سکه گرمی روی شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان مانده است؛ بدون تغییر نسبت به دیروز. حباب این سکه نیز با ۲۱ هزار تومان کاهش به سه میلیون و ۳۰۷ هزار تومان رسیده است.

روند افزایشی قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا افزایشی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیر‌های موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را ۷۰ درصد برای دلار و ۳۰ درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روز‌ها اونس روندی افزایشی دارد. طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۰.۱۴ درصد رشد قیمت داشته است.

اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود ۱,۹۶۳.۱۷ دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود ۰.۴۱ درصدی قیمت طلا در بازار‌های جهانی است.

طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار

قیمت دلار که دو روز گذشته تا ۴۸ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش یافته بود، دیروز کانال ۴۹ هزار تومانی را پس گرفت و امروز هم در محدوده روز قبل ماند. شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت دلار را افزایشی اعلام کرده است. بر این اساس، قیمت دلار در بازار امروز با ۲۱۵ تومان افزایش ۴۹۰,۳۳ تومان اعلام شده است. روز جاری برای دلار با ۱۵۲ تومان افزایش نسبت به روز گذشته و با رقم ۴۸۹۷۰ تومان آغاز شد و طی معاملات امروز، ۴۹۰۷۰ تومان بیشترین مقدار و ۴۸۴۶۰ تومان نیز کمترین رقمی بود که برای قیمت دلار به ثبت رسید.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد در حالی بود که با سفر وزیر خارجه عمان انتظار کاهش قیمت وجود داشت، اما تجربه نشان داده است که معامله‌گران باید سیگنالی قوی و قطعی‌تر دریافت کنند که به سمت کاهش قیمت‌ها بروند. ضمن آنکه در نهایت شاخص‌های کلان اقتصادی است که بر قیمت دلار، طلا و سکه اثر می‌گذارد.

انتهای پیام/ ۲۸۰

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.