کد خبر : 107906
تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
-

نوزاد رها شده در سطل زباله با حکم قضایی به شیرخوارگاه منتقل می‌شود

نوزاد رها شده در سطل زباله با حکم قضایی به شیرخوارگاه منتقل می‌شود
معاون فرهنگی بهزیستی با اشاره به تماس‌های مکرر مردم و تقاضای فرزندخواندگی نوزاد رهاشده در سطل زباله، گفت: با حکم قضایی نوزاد رها شده به شیرخوارگاه منتقل می‌شود.

به گزارش سورپرس، محمد نصیری، معاون سازمان بهزیستی کشور افزود: در پی تماس‌های مردم با اورژانس در روز یکشنبه اول خرداد حدود ساعت ۱۹ مبنی بر مشاهده یک نوزاد در سطل زباله‌ای واقع در خیابان محمدی تهران، عوامل اورژانس در محل حاضر شدند و یک نوزاد پسر یک روزه را به بیمارستان امیر المومنین نازی آباد تحویل دادند.

وی ادامه داد:بازنشر تصاویر این نوزاد با واکنش‌های بسیاری از سوی کاربران فضای مجازی و مردم روبرو شد. نصیری در پاسخ به سوالی درباه آخرین وضعیت این نوزاد اظهارداشت: این نوزاد اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و با هماهنگی دستگاه قضایی حکم انتقال کودک برای یکی از شیرخوارگاه‌ها صادر شده است.

وی ادامه داد: موضوع جالب این بود که این اتفاق ناشایست روی دیگری هم داشت و تقریبا همه تلفن‌های سازمان بهزیستی کشور و پایگاه‌های ارتباطی این سازمان، درخواست‌هایی مبنی بر فرزندخواندگی و کمک به این کودک را تقاضا کردند و از مردم عزیز کمال قدردانی را داریم.

معاون سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: فرایند حوزه حضانت فرزندخواندگی، قانونی و با حکم قضایی انجام می‌شود و کسانی که تقاضای فرزندخواندگی دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه فرزندخواندگی سازمان بهزیستی کشور، درخواست خود را ثبت کنند.

وی اضافه کرد: اکنون ۱۷ هزار پرونده متقاضی فرزندخواندگی که فرایند‌های قانونی را طی کرده‌اند، وجود دارد و سالانه حدود یک هزار و ۳۰۰ مورد فرزندخواندگی داریم و به دلیل نبود و کمبود فرزند، متقاضیان زمان زیادی را معطل می‌شوند.

معاون سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به مردم عزیز اطمینان می‌دهیم که همکاران ما در سازمان بهزیستی کشور به خوبی فرایند‌های مراقبتی را انجام می‌دهند.
نصیری ابراز امیدواری کرد در چارچوب قانون و طبق موازین، فرایند فرزندخواندگی برای این نوزاد هم انجام شود و در مورد این اقدام، خبر خوش را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/۱۱۱
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.