کد خبر : 4428
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
-

توکلی خبرداد؛

مناسب سازی ۹۸هزار مترمربع در لرستان برای معلولین

مناسب سازی ۹۸هزار مترمربع در لرستان برای معلولین

به گزارش سورپرس، فاطمه زهرا توکلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: معلولین و کسانی‌که دغدغه معلولین را داشتند راه سخت و دشواری را طی کردند تا به اینجا رسیده‌ایم هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب هم بسیار فاصله داریم. وی ادامه داد: امروز شاهد شکل‌گیری سمن‌هایی هستیم که همکار سازمان محسوب می‌شوند و شاهد حضور

به گزارش سورپرس، فاطمه زهرا توکلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: معلولین و کسانی‌که دغدغه معلولین را داشتند راه سخت و دشواری را طی کردند تا به اینجا رسیده‌ایم هرچند تا رسیدن به نقطه مطلوب هم بسیار فاصله داریم.

وی ادامه داد: امروز شاهد شکل‌گیری سمن‌هایی هستیم که همکار سازمان محسوب می‌شوند و شاهد حضور معلولینی که در عرصه‌های مختلف اجتماع، فرهنگی و ورزشی خوش درخشیدند و توانمندسازی را به مفهوم دیده شدن و شنیده شدن ترجمه کردند.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه مهم‌ترین مخاطب سازمان بهزیستی در گروه‌های هدف، معلولین است، اضافه کرد: باید بتوانیم حضور مؤثر معلولین را چه در عرصه‌های تثبیت‌سازی، تدوین سیاست‌گذاری‌ها و اجرا داشته باشیم و گروه معلولین به خود آنها سپرده شود.

توکلی با بیان اینکه معلولیت یک احتمال دائمی برای همگان است، عنوان کرد: هرکسی وظیفه دارد فارغ از جایگاه حقوقی به‌عنوان یک شهروند کاری انجام دهد که مسیر حضور معلولین به‌عنوان شهروندان درجه‌یک در جامعه تثبیت شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ هزار ۱۴۷ نفر از معلولین از خدمات مستمری برخوردار شدند که الآن به ۲۹ هزار و ۱۶۰ نفر رسیدند، اضافه کرد: لرستان در راستای افزایش مستمری برای معلولین در سال گذشته به رشد ۵۱ درصدی رسیده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه مناسب‌سازی، دغدغه اصلی معلولین است، گفت: افزایش ظرفیت مناسب‌سازی در استان از ۲ درصد به ۸ درصد رسیده است.

توکلی ادامه داد: بیش از ۹۸ هزار مترمربع از معابر استان مناسب‌سازی شده و بیش از مناسب‌سازی فیزیکی به مناسب‌سازی فرهنگی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های ما توسعه تشکل‌ها و سمن‌ها بوده تا فضا را برای مشارکت مردم گسترده کنیم، یادآور شد: هم‌اکنون ۲۴ سمن در حوزه معلولین در استان فعال است و در استان ۸۱۷۱ پرونده را به تشکل‌ها واگذار کردیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان اظهار کرد: از آغاز نهضت مسکن تاکنون ۴۴۱۸ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی استان واگذار شده که ۴۱۲۶ واحد متعلق به معلولین است.

انتهای پیام/۱۱۱

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.